• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۳-۲۶
  • شناسه خبر: 17375

برنامه ریزی برای ایجاد ۱۶هزار شغل جدید در قزوین

پیام ملّت- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین ، نرخ بیکاری این استان را ۹.۹دهم درصد اعلام کرد و گفت : ۱۶هزار و ۳۷۵ فرصت شغلی جدید برای سالجاری برنامه ریزی شده است.

به گزارش « پایگاه خبری –تحلیلی پیام ملّت» ابوالفضل یاری، اشتغال محقق شده پارسال استان قزوین را  ١٧ هزار ٣٩٣ شغل اعلام کرد و افزود: میزان صادرات غیر نفتی پارسال این استان  ۴۷۵ میلیون دلار بود که این میزان می‌تواند در سالجاری ۸۰۰ میلیون دلار باشد.

وی با بیان اینکه طی سه سال گذشته استان قزوین در اقتصاد مقاومتی جزو استان‌های برتر بوده است یادآورشد: در سال جهش تولید برای طرح‌ها سه سطح تعریف شده که ١۵ پروژه زیر ساختی از جمله آنها است که نیاز به مجوز ملی دارد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین گفت: تاکنون برای طرح‌های تولیدی سالجاری در بخش خصوصی و عمرانی ٨١ میلیارد تومان تخصیص اعتبار شده است.
به گفته وی شهرک انرژی، دهکده لجستیک، فرودگاه، شهرک پوشاک منطقه ویژه اقتصادی تاکستان، گردشگری یله گنبد و باراجین و فدک، راه آهن قزوین – قم، بیمارستان یکهزار تختخوابی، توسعه خوشه شیرینی و زیتون از جمله پروژه‌های مهم استان قزوین است.

یاری گفت : اعتبارات عمرانی یا تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان قزوین در سال ۹۹ نسبت به بودجه پارسال ۱۲ درصد رشد پیدا کرده است.

به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین ، رشد ۱۲ درصدی اعتبارات عمرانی این استان در حالی است که میانگین رشد این بودجه در سطح کشور ۹ درصد بوده است.

وی افزود: بودجه عمرانی استان قزوین در سال جاری حدود چهار هزار میلیارد ریال تعیین و ابلاغ شده است.

یاری یادآورشد : توزیع بودجه عمرانی یا اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای بین استان ها بر مبنای توسعه نیافتگی مناطق است و از آنجا که قزوین در شاخص های توسعه از میانگین کشور بالاتر است به همین دلیل نیز اعتبارات عمرانی خیلی از استان ها با شاخص های جمعیتی و … کم تر یا مشابه از این استان بیشتر است البته تلاش ما این است تا با توجه به

ظرفیت های اقتصادی استان و اینکه سرمایه گذاری در آنها از توجیه اقتصادی بالایی برخوردار است، بتوانیم سهم این اعتبارات را افزایش دهیم. ایرنا/ ا

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست