• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۴-۱۷
  • شناسه خبر: 18003

مرغداران بر روی خط ضرر هستند/ مصوبه تنظیم بازار پایین تر از قیمت تمام شده مرغداران است

پیام ملّت-معاون بهبود تولیدات دامی استان زنجان گفت: مرغداران بر روی خط ضرر هستند و در حدود چهار ماه گذشته کاملاً ضرر کردند چنانچه این دوره هم متضرر شوند دیگر سرمایه در گردش و نقدینگی جهت ادامه تولید برای آنها نمی ماند.

محمد علی صادقی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» با بیان اینکه قیمت تمام شده مرغ با آنچه که ستاد تنظیم بازار مصوب گردد متفاوت است اظهار کرد: قیمت تمام شده مرغداران بالاتر از مصوبه ستاد تنظیم بازار است و با ادامه این روند بسیاری از مرغداران از چرخه تولید خارج شده و ما در سال جهش تولید، افت تولید خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه با کمال تاسف در سال جهش تولید، حفظ تولید در اولویت اول ما قرار گرفته است ادامه داد: ما جهت حل این مشکل موفق به بستن توافقنامه‌ای میان اتحادیه مرغداران و کشتارگاه های طیور شده‌ایم تا قیمت خرید را اندکی در سطح استان اصلاح کنیم البته این روند نمی‌تواند چندان هم ادامه پیدا کند.

معاون بهبود تولیدات دامی استان زنجان با اشاره به اینکه قیمت مرغ در استان های همجوار استان زنجان همچنان بالا است و به همین دلیل انگیزه فروش مرغ در داخل استان برای مرغداران کمرنگ‌تر شده است و تمایل به فروش مرغ به خارج استان را دارند افزود: باید قیمت ما با استان های همجوار یکسان باشد تا این مشکل مرتفع شود.

صادقی با بیان اینکه ستاد تنظیم بازار کشور قیمت مرغ را برای مصرف کننده ۱۵ هزار تومان اعلام کرده است و بر همین اساس قیمتی معادل ۵ درصد بالاتر یا پایین تر را در اختیار استانداران جهت تغییر قیمت گذاشته اند عنوان کرد: در حال حاضر بر اساس مصوبه خروج مرغ زنده و لاشه از استان زنجان ممنوع اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مرغ به اندازه کافی و حتی بیش از نیاز استان زنجان تامین و عرضه می‌شود و مشکلی در خصوص عرضه مرغ توسط مرغداران وجود ندارد تصریح کرد: شب گذشته در داخل استان حدود ۸۸ تن مرغ کشتار شده است این در حالی است که نیاز روزانه استان به طور متوسط برای مصارف مرغ گرم و قطعه بندی حدود ۵۰ تن است البته درصورت فعال بودن تالار ها، رستوران ها و وجود مراسمات نیاز استان تا ۷۰ تن نیز می رسید.

معاون بهبود تولیدات دامی استان زنجان خاطرنشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان لیست مرغدارانی که مرغ آماده پخش دارند را در اختیار معاونت بازرگانی صنعت و معدن قرار داده است و این ارگان موظف به بازرسی و نظارت برای توزیع مرغ است./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست