• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۵-۱۴
  • شناسه خبر: 18721

کاروان سرای شاه عباسی نیک پی بلا تکلیف مانده است

پیام ملّت- شهردار نیک پی از بلاتکلیف ماندن کاروانسرای شاه عباسی در نیک پی خبر داد و گفت: از کاروان سرای شاه عباسی به عنوان یک انبار استفاده می شود.

مجتبی شریفی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: کاروان سرای شاه عباسی یک بنای تاریخی مربوط به دوره صفویه است که در صورت احیا شدن می توانند برای منطقه و برای شهر نیک پی به عنوان یک پتانسیل در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه کاروان سرای فوق در کناره جاده قرار دارد و در صورت سرمایه گذاری می تواند درآمدزایی خوبی برای شهر ایجاد کند افزود: این مکان با ارزش تاریخی باید به یک مکان بوم گردی یا غذاخوری سنتی همانند در کاروان سرای تاریخی زنجان احیا شود و مورد استفاده قرار گیرد.

شهردار نیک پی در خصوص میزان سرمایه و اعتبار مورد نیاز جهت احیای این بنای تاریخی گفته شده به خبرنگار پیام ملّت گفت: حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان برای احیای این بنای تاریخی و بهره برداری از فاز یک آن مورد نیاز است.

شریفی به چگونگی دفن زباله در شهرستان نیک بی اشاره و عنوان کرد: یک زمین با هماهنگی اداره منابع طبیعی در اختیار شهرداری جهت دفن زباله ها قرار گرفته است و در حال حاضر مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی میزان تولید زباله در شهر نیک پی را معادل حدود ۱٫۵ تا ۲ تن زباله در روز اعلام کرد و گفت: زباله ها در این شهرستان دفن نمی شوند بلکه تنها در مکان مشخص شده تخلیه می شوند البته زباله‌های خشک دفع می شوند و محیط زیست با این اقدام موافقت کرده و مشکلی وجود ندارد.

شهردار نیک پی از نبود ترانشه یا همان گودال جهت دفن زباله در این شهرستان خبر داد و گفت: حجم زباله های تولیدی در این شهرستان به علت کم بودن جمعیت و کوچک بودن شهرستان محدود و اندک است.

شریفی به وضعیت آرامستان و چگونگی دفن اموات در این شهرستان اشاره و عنوان کرد: به علت کوتاه بودن مسیر حدود ۳۰ درصد از بیمارانی که در بیمارستان زنجان فوت می کنند در آرامستان همین شهر دفع می شوند.

وی ظرفیت آرامستان نیک پی را جهت دفن اموات این شهرستان به اندازه کافی و جوابگوی نیاز متوفیان اعلام کرد و گفت: علت دفن اموات نیک پی در شهر زنجان نبود بیمارستان در شهرستان نیک پی است.

شهردار نیک پی با اشاره به اینکه در شهرستان نیک پی ساختمان غسالخانه وجود دارد ادامه داد: مشکلی که در این شهرستان وجود دارد این است که تخصیص اعتبارات عمرانی به این شهرستان ناچیز است و این اعتبارات با هزینه های جاری هم پوشانی ندارد./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست