• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۵-۱۵
  • شناسه خبر: 18736

یک مورد آتش سوزی عمدی طارم در دست بررسی است

پیام ملّت-مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: یک مورد آتش سوزی عمدی در شهرستان طارم در دست بررسی دستگاه قضایی قرار گرفته است.

صفی الله کرامتی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: از ابتدای شروع سال جاری تاکنون تنها یک مورد از این دست آتش سوزی های عمدی به وقوع پیوسته است.

وی نسبت به ۱۰۰ برابر شدن سرعت و شدت آتش سوزی در حین وزش باد هشدار داد و گفت: در هنگام وزش باد باید نسبت به آتش سوزی در مراتع و جنگل ها مراقبت های جدی تری صورت گیرد.

کرامتی با اشاره به اینکه خوشبختانه تا به این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر وقوع مشکل یا خسارت ناشی از وزش باد وجود نداشته است عنوان کرد: البته مردم در چنین مواقعی باید از قرار گرفتن در اطراف ساختمان های در حال احداث و دارای داربست یا درختان کهنسال و فرسوده اجتناب کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان یادآور شد: در مدت مشابه سال ۹۱ به علت وزش باد سنگین در شهرستان ماهنشان ۳۲ روستا درگیر شدند و مادر و فرزند بر اثر وقوع سیل ناشی از وزش باد فوت کردند.

وی افزود: از هم استانی های عزیز درخواست می شود که هنگام رفتن به تفریح و شکار از روشن کردن آتش در طبیعت خودداری کنند و یا در صورت روشن کردن آتش جهت پخت غذا حتماً از خاموش بودن صد درصدی آن اطمینان حاصل کنند.

کرامتی وی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۱۵ روز گرمای مستمر در استان وجود داشت ادامه داد: خوشبختانه ما امسال شاهد گرمای چندانی در استان نبودیم و پیش بینی ها حاکی از آن است که آب و هوای استان رو به سردی می رود./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست