• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۵-۲۱
  • شناسه خبر: 18894

قیمت مواد اولیه مورد نیاز صنایع دستی ۶ برابر شده است

پیام ملّت-سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از گران بودن مواد اولیه و نوسانات قیمت در حوزه صنایع دستی خبر داد.

الناز خدایی فرد در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: راه حل مشکل فوق در حد تصمیم گیری های استانی نیست و دامنه این مشکل بسیار وسیع است چرا که قیمت دلار بسیار افزایش یافته و به دنبال آن قیمت نقره، مس و استیل وارداتی نیز افزایش یافته است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار پیام ملّت در مورد پیش‌بینی شما در صورت ادامه روند فعلی چیست عنوان کرد: در صورت ادامه همین روند این موضوع ضربه بسیار بزرگی بر فعالان صنایع دستی وارد خواهد کرد.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان به ناچیز بودن تسهیلات حمایتی آسیب دیدگان کرونا در حوزه صنایع دستی اشاره و بیان کرد: مبالغ این تسهیلات بسیار ناچیز است و تنها به معیشت فعالان صنایع دستی کمک خواهد کرد اما در حوزه فعالیت آنها کمکی نخواهد بود.

خدایی فرد با اشاره به اینکه تسهیلات حمایتی آسیب دیدگان کرونا برای فعالان صنایع دستی بدون بیمه معادل ۶ میلیون تومان و برای کارفرمایان به ازای هر کارگر بیمه شده معادل ۱۶ میلیون تومان است افزود: بازپرداخت این تسهیلات به صورت ۲ ساله و با نرخ بهره ۱۲ درصد است.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از امکان ثبت نام فعالان صنایع دستی جهت دریافت تسهیلات مذکور تا تا پایان مرداد ماه خبر داد و گفت: افراد می توانند تا این تاریخ جهت دریافت تسهیلات گفته شده ثبت نام کنند.

وی تعداد کارگاه های صنایع دستی استان را معادل ۵۵۰ کارگاه اعلام کرد و گفت: فعالان صنایع دستی استان در ۶۵ رشته صنایع دستی مشغول به فعالیت هستند اما عمده فعالیت فعالان صنایع دستی استان زنجان مس، چاقو و ملیله است.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان به چگونگی صادرات صنایع دستی استان اشاره و عنوان کرد: صادرات صنایع دستی در استان زنجان به صورت چمدانی است که در حال حاضر و پس از شیوع بیماری کرونا بسیار محدود شده است./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست