• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۵-۲۱
  • شناسه خبر: 18875

۳۴ درصد مدارس استان زنجان نیاز به مقاوم سازی دارند/ طرح آجر به آجر در حال اجرا است

پیام ملّت-مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان با بیان اینکه سال گذشته ۱۷ مدرسه تخریب و مقاوم سازی شد گفت: در حال حاضر ۱۱ درصد مدارس استان زنجان تخریبی هستند.

جهانگیر صفری در گفت و گو با خبرنگار« پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: مدارس تخریبی به این معنا نیستند که این مدارس مشکلی دارند یا خطر ریزش دارند بلکه در صورت وقوع زلزله بالای ۶ ریشتری احتمال وجود مشکل در این مدارس وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه مقرر شده است که امسال ۲۳ پروژه آموزشی تحویل داده شود بیان کرد: مدارس استان با توجه به شناسنامه فنی آنها به ۳ دسته مقاوم و مستحکم، نیاز به مقاوم سازی و تخریبی تقسیم شده‌اند.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان در خصوص میزان مدارسی که در سطح استان زنجان نیاز به مستحکم سازی دارند عنوان کرد: در حال حاضر حدود ۳۴ درصد از مدارس استان نیاز به مقاوم سازی دارند این در حالی است که بیش از ۵۵ درصد از مدارس استان مستحکم هستند.

صفری به طرح آجر به آجر اشاره و عنوان کرد: این طرح در استان زنجان نیز آغاز شده است مردم می‌توانند با شرکت در این طرح در پیشبرد اهداف آموزشی استان از یک آجر تا یک مدرسه کمک کنند.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان از استقبال خوب خیرین و مردم در قالب طرح مشارکتی آجر به آجر خبر داد و گفت: در صورتی که خیر ساخت مدرسه را آغاز کند پس از تکمیل ۳۰ درصدی مدرسه در روستا و ۵۰ درصدی ساخت مدرسه در شهر مابقی امور را خود نوسازی مدارس انجام خواهد داد.

صفری با بیان اینکه در حال حاضر هیچ مدرسه خیرساز رها شده ای در استان وجود ندارد افزود: اینک ۱۰۰ پروژه آموزشی در حال اجرا وجود دارد همچنین نزدیک به ۳۰ پروژه مشارکتی آموزشی با خیرین وجود دارد که خیر در ساخت این مدارس مشارکت داشته است. /ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست