• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۶-۱۷
  • شناسه خبر: 19556

کلاس های حضوری مدارس در گرو اجرای پروتکل‌های بهداشتی است

پیام ملّت- مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت :مدارسی که بتوانند پروتکل‌ها و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند، کلاس‌ها را حضوری برگزار می‌کنند.

ابراهیم رفیعی اظهار داشت : بر مبنای بخشنامه ها اولویت در مدارس برگزاری حضوری کلاس ها اعلام شده و این مهم بر مبنای ایجاد شرایط لازم بوده که در صورت افزایش شمار دانش آموزان تقسیم بندی ها انجام می شوند و این در حالی است که حداکثر دانش آموزان در هر کلاس هنرستانها ۱۲ نفره بوده در واقع حدود ۸۰ درصد هنرستانهای استان به دلیل تعداد کم دانش‌آموزان نیاز به تقسیم بندی ندارند.

وی افزود :وضعیت بازگشایی مدارس در شهرستان ها نیز بصورت روزانه مورد پایش قرار می گیرد تا موارد و موانع موجود با ارائه راهکارهایی برطرف شود که یکی از راههای حل مساله تجزیه و تحلیل دقیق آن است.

این مسؤول ادامه داد: وضعیت بازگشایی مدارس در شهرستان ها نیز بصورت روزانه مورد پایش قرار می گیرد تا موارد و موانع موجود با ارائه راهکارهایی برطرف شود که یکی از راههای حل مساله تجزیه و تحلیل دقیق آن است.

این مسؤول ادامه داد: حضور دانش آموزان در کلاس درس حداکثر به مدت ۳۰ دقیقه با تهویه مناسب جزو پروتکل های بهداشتی الزامی اعلام شده اما از طرفی نگران ها و ابهامات موجود در ارتباط با بازگشایی مدارس با عمل گرایی دقیق و صحیح دست اندرکاران امر بیش از گذشته کاهش خواهد یافت.

دیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: استان به مساله مهم آموزش توجه جدی دارد و در این ارتباط هیچ دانش‌آموزی نباید از تحصیل باز بماند و آموزش‌های مجازی از طریق شبکه “شاد” صرفا با کدملی دانش‌آموزان انجام می‌شود اما در برخی از موارد به دلیل جابه‌جایی و تشکیل نشدن گروه توسط معلمان، دلیل بر برنامه ریزی ها نیست و به تدریج نسبت به رفع آن اقدام می شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست