• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۶-۳۱
  • شناسه خبر: 19717

۵۰درصد بیماران کرونایی بستری در ICU بدحال هستند

پیام ملّت - رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: هم اکنون ۳۳۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری و از این تعداد ۷۶ نفر در بخش آی‌سی‌یو تحت مراقبت هستند که ۵۰ درصد آنان را بیماران بدحال تشکیل می‌دهند.

به گزارش پیام ملّت به نقل از ایرنا، دکتر پرویز قزلباش در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا با اشاره به آغاز موج سوم کرونا در برخی از استان‌های کشور افزود: ارتباط تنگاتنگی  بین  میزان گردش ویروس کرونا با افزایش بیماران مبتلا به این بیماری وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود طی ۲ تا سه هفته آینده این بیماری سیر صعودی داشته باشد.

وی اضافه کرد: استان از پیک دوم بیماری کرونا گذر کرده اما هنوز هم به وضعیت قبل از شروع پیک دوم این بیماری بازنگشته‌ چرا که شاهد رفتار جدید ویروس در استان زنجان هستیم،

 به گفته این مسؤول از هفته گذشته در استان شیب صعودی ملایم بیماری کرونا با افزایش تدریجی ابتلا و بستری در بیمارستان‌های استان نمود یافته است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا نسبت به هفته‌های گذشته در استان کاهش یافته و از این لحاظ پایین‌تر از نرم کشوری قرار داریم اما ۲ تا سه هفته پس از اوج‌گیری بیماری کرونا بیماران بدحال و آمار مرگ و میر ناشی از این بیماری افزایش خواهد یافت.

قزلباش در ارتباط با وضعیت شهرستان‌های استان زنجان به لحاظ بیماری کرونا، افزود: هم اکنون این بیماری به ویژه در بخش بستری در شهرستان ابهر نسبت به هفته گذشته روند تدریجی نزولی یافته اما در شهرستان خرمدره شاهد رفتار خاص بیماری کرونا هستیم و  وضعیت این بیماری نسبت به بقیه شهرستان‌های استان افزایشی بوده و همچنان نسبت به میانگین استان رقم بالاتری دارد.

این مسؤول با اشاره به روند پایدار بیماری کرونا در شهرستان خدابنده و وضعیت مناسب این شهرستان نسبت به میانگین استانی ادامه داد: این بیماری وضعیت پایداری در شهرستان طارم دارد و می توان گفت تنها شهرستانی است که طی چند هفته گذشته وضعیت سفید و نسبت به میانگین استانی نیز وضعیت خوبی یافته است.

قزلباش افزود: شمار این بیماری در شهرستان سلطانیه نسبت به میانگین استانی بالاتر بوده اما در حال طی کردن شیب نزولی و در  واقع به میانگین استانی نزدیک شده اما  در شهرستان ماهنشان شاهد شیب نزولی هستیم و از میانگین استانی نیز پایین‌تر است.

قزلباش در رابطه با وضعیت بیماری کرونا در شهرستان ایجرود افزود: بیشترین شیب صعودی بیماری کرونا در استان متعلق به این شهرستان است که این موضوع نیازمند توجه ویژه و مداخلات جدی در این منطقه است.

وی با بیان اینکه در هفته‌های آینده با موج جدید کرونا در زنجان مواجه خواهیم شد، افزود: تلاش می  شود با آرایش‌های بیمارستانی خدمات تا جایی که امکان دارد در باقی رشته‌ها برای مردم حفظ شود.

این مسؤول ادامه داد: طی بازدیدهای انجام شده ۹۱.۹ درصد دانش‌آموزان و معلمان در زمان حضور در مدرسه از ماسک استفاده می‌کنند اما مسائلی همچون شست‌وشوی چند باره ماسک‌های سه لایه، در برخی موارد تعویض ماسک میان دانش‌آموزان و نامناسب بودن ماسک‌های پارچه‌ای استفاده شده همچنان مشکل ساز است.

 به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی استان در مجموع ۷۱ درصد دستورالعمل‌ها در مدارس استان رعایت شده و در این میان باید به استفاده ماسک از لحاظ کیفی توجه داشت هرچند که بحث‌های اقتصادی یکی از نکات اساسی در تهیه ماسک بوده که نیازمند حمایت ویژه در این ارتباط به ویژه در مدارس است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست