• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۷-۲۳
  • شناسه خبر: 19834

نخستین کلینیک سوگ کشور در زنجان افتتاح شد

پیام ملّت- برای نخستین بار در کشور کلینیک سوگ در مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی زنجان افتتاح شد

به گزارش خبرنگار «پایگاه تحلیلی- خبری پیام ملّت»، نخستین کلینیک سوگ کشور در مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی، کلینیک سهروردی افتتاح شد.

بر این اساس در این کلینیک کادر روانشناس و روانپزشک خدمات لازم را برای داغدیده ها و افراد سوگواری که به علت بیماری کرونا عزیزان خود را از دست داده‌اند ارائه خواهند شد.

هدف از افتتاح این کلینک ارائه خدمات به خانواده داغداران کرونا است، چرا که مراحل سوگ در خانواده‌های که عزیزان خود را از دست می‌دهند طی نمی‌شود و متاسفانه گاهی اوقات با خانواده‌های داغ دیده پس از فوت عزیزان هیچ گونه همدلی و همدردی انجام نشده و همین امر مشکلات روحی برای آنها ایجاد می‌کند.

رئیس اداره سلامت روان معاونت درمان دانشگاه علوم‌ پزشکی استان زنجان در این باره گفت: نخستین کلینیک سوگ کشور در زنجان به صورت رایگان به خانواده‌های داغدیده ناشی از کرونا خدمات خواهد داد.

احسان فکور گفت: با توجه به اینکه خانواده‌هایی که عزیزان خود را بر اثر بیماری کرونا از دست می‌دهند و داغدار می‌شوند، به دلیل ممنوعیت و محدودیت‌های موجود نمی‌توانند در مراسم خاکسپاری به نحو احسن حاضر شوند و مراحل سوگ به درستی طی نمی‌شود که همین موضوع می‌تواند عواقب مادام‌العمری را بر روی افراد و خانواده بر جای می‌‎گذارد که هدف از افتتاح کلینیک نیز جبران همین عواقب است.

وی گفت: با توجه به افزایش اختلالات روانی و افسردگی، دانشگاه علوم‌پزشکی استان سعی کرد نسبت ‌به گذشته مداخلات روان‌شناختی و بالینی را متناسب با شرایط و نیاز هر فرد انجام دهد.

فکور افزود: بر این اساس در این کلینیک کادر روانشناس و روانپزشک خدمات لازم را برای داغدیده ها و افراد سوگواری که به علت بیماری کرونا عزیزان خود را از دست داده‌اند ارائه خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه بحران ناشی از بیماری کرونا سبب وارد شدن فشار روانی، استرس شده است، گفت: هرچند که از ابتدای شیوع ویروس کرونا روانشناسان خدمات بسیاری به مراجعین داده‌اند، اما این کلینیک به صورت تخصصی فعالیت خواهد کرد.

رئیس اداره سلامت روان معاونت درمان دانشگاه علوم‌ پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه کلینیک سوگ کشور دارای ۱۱ اتاق است، گفت: در این مرکز خدمات روانپزشکی و نوروپزشکی و یک سری خدمات روانشناسی دیگر ارائه خواهد شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست