• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۸-۰۹
  • شناسه خبر: 19999

کاهش تولید روغن جامد در کشور/ نان تا پایان سال گران نمی‌شود

پیام ملّت - رئیس سازمان صمت استان زنجان از کاهش تولید روغن جامد خوراکی خبر داد و گفت: توصیه‌های بهداشتی علت این کاهش تولید است.

ناصر فغفوری در گفت و گو با خبرنگار«پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» گفت: روغن جامد خوراکی اغلب در صنف قنادان و نیز در مناطق روستایی به سبب روال عرفی و سنتی مصرف می شود.

وی با بیان اینکه تولید روغن جامد خوراکی در سطح کشور کاهش پیدا کرده است، افزود: از دلایل این کاهش، توصیه های بهداشتی برای عدم مصرف روغن جامد و کاهش مصرف آن است که در نتیجه آن کارخانجات نیز به سمت تولید روغن مایع خوراکی ‌رفته‌اند.

رئیس سازمان صمت استان زنجان با اشاره به اینکه مشکلی از لحاظ تولید روغن مایع خوراکی وجود ندارد، افزود: با توجه به حجم ذخیره این محصول به تدریج در حال تزریق به بازار است و موجود انبار نیز به اندازه ۹ ماه مصرف استان است.

وی تصریح کرد: قیمت روغن خوراکی کارخانه جهان نسبت به دیگر برندها، مناسب است و بسته ۶۰۰ سی سی آن با قیمت زیر پنج هزار تومان عرضه می شود.

فغفوری همچنین به بحث آرد  نیز اشاره کرد و گفت: مشکل کمبود آرد در استان نداریم و سهمیه مازاد نیاز ذخیره شده و برای همه نانوایی‌ها سهمیه‌ مورد نیازشان تخصیص داده می‌شود

رئیس سازمان صمت استان زنجان به علت گرانی قیمت آرد آزاد و اختلاف قیمت آن با آرد یارانه‌ای، نظارت بر نانوایی‌ها در استان به طور جدی تشدید شده تا جلوی تخلفات گرفته شود.

وی همچنین درباره افزایش قیمت نان نیز گفت: چنین موردی صحت نداشته و تا پایان سال قیمت نان افزایش نخواهد یافت.

فغفوری از مردم خواست تخلفات صنفی را به از طریق سامانه ۱۲۴ به اطلاع بازرسان این سازمان برسانند./۱۰۵

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست