• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۱-۱۲
  • شناسه خبر: 21636

افزایش تعرفه عوارض شهرداری خلاف منافع مردم است

پیام ملّت-رئیس کمسیون بودجه و امور حقوقی شورای شهر زنجان گفت: افزایش تعرفه های خدمات شهرداری بر خلاف منافع مردم است و باعث رکود ساخت و ساز خواهد شد.

 اکبر اوصالی که در جلسه شورای شهر زنجان مخالف افزایش تعرفه های دریافتی بود در گفت و گو با  خبرنگار « پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت»  در خصوص تعرفه های پیشنهادی عوارض و بهای خدمات شهرداری زنجان اظهار کرد: افزایش۴۰ تا  150  درصدی تعرفه های عوارض خدمات شهرداری نتیجه سوء مدیریت و در واقع نوعی برداشت از جیب مردم است .

اوصالی گفت: ما در شورای شهر در جریان بررسی دفترچه تعرفه پیشنهادی عوارض و بهای خدمات سال ۱۴۰۰ که از سوی شهردرای ارسال شده اصلاحاتی انجام دادیم  اما متاسفانه باید بگویم که با این افزایش تعرفه عوارض و خدمات  مخالفم  شهرداری به وضوح تعرفه پیشنهادی خود را بین ۴۰ تا ۱۵۰ درصد افزایش داده است.

وی گفت: همانطور که در جلسه شورای شهر هم تاکید کردم شهرداری باید مطلع باشد که نتیجه  این افزایش تعرفه فشار بر  شهروندان است و باعث کاهش استقبال مردم  از ساخت و ساز ها و رکود ساختمان‌سازی خواهد شد.در حالی که در حال حاضر هم  مردم به  دلیل شرایط حاکم اوضاع خوبی ندارند. برای همین باید در تصویب تعرفه عوارض خدمات شهرداری منافع مردم را در نظر گرفت.

اوصالی به نقاط مثبت تعیین عوارض و بهای خدمات سال ۱۴۰۰ نیز اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۰ از بابت تقسیط بدهی مردم هیچ سودی دریافت نمی‌شود و در بخش عوارض کسب و پیشه نیز هیچ‌گونه افزایشی در سال ۱۴۰۰ به دلیل بیماری کرونا و شرایط اقتصادی مردم نخواهیم داشت.

به گفته رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر زنجان در صورت بروز حوادث غیرمترقبه که منجر به تخریب بنای کلی ساختمان شود عوارض شناسنامه ساختمانی و یا مجوز تعمیرات با ارائه گزارش جامع با تخفیف ۷۰ درصد صادر می‌شود که این بند نیز در تعرفه‌ها اضافه شده و در سال ۱۴۰۰ اعمال می‌شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست