• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۲-۱۹
  • شناسه خبر: 22499

اورژانس زنجان در آماده باش کامل برای چهارشنبه آخر سال / ۸ مصدوم از بهمن ماه تا کنون

پیام ملّت- معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان زنجان گفت:از بهمن ماه امسال ۸ مورد مصدوم به خاطر استفاده از مواد محترقه به اورژانس مراجعه کرده اند که ۳ مورد آن آسیب به چشم بوده است.

دکتر ابراهیم خسرو شاهی در گفت و گو با خبرنگار « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: براساس دستورالعمل ها در  شهرستان ها حداقل  باید یک پد فرود برای  بالگرد اورژانس وجود  داشته باشد که شهرستان زنجان ، طارم و  ماهنشان پد فرود اختصاصی دارند و در خدابنده و ایجرود نیز یک ورزشگاه برای فرود بالگرد اورژانس  درنظر گرفته شده است.

خسروشاهی با بیان اینکه برخی  شهرستان ها و مراکز شهرستان هایی هم  هستند که نیاز به پد فرود دارند و پدهایی که اکنون وجود دارند دائمی نیستند گفت: همینطور دراتوبان ها هم باید مکانی برای  جابجایی اورژانس هوایی مشخص شده باشد  که در اتوبان زنجان- تهران و زنجان- تبریز هر ۲۰ کیلومتر یک پد پیش بینی شده است.

معاون اورژانس استان زنجان در خصوص امنیت  پد فرود اورژانس هوایی هم گفت: باید مکانی باشد که ۱۰۰ متر در ۱۰۰ متر آن ساختمان و دکل برق و آنتن های بلند  فشارقوی  نباشد و مانعی برای فرود و جابجایی بالگرد وجود نداشته باشد.

وی افزود: برای جلوگیری از ازدحام مردم در هنگام فرود نیز، اورژانس هوایی با  نیروی انتظامی هماهنگی های لازم را انجام می دهد و در مناطق گردوخاکی هم هماهنگی با  آتش نشانی برای آب پاشی آن منطقه برای جلوگیری از گرد و خاک انجام می شود و تا زمانی که بالگرد اورژانس از منطقه دور نشده  امنیت آنجا باید حفظ شود.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان زنجان گفت: بیشتر امداد رسانی های اورژانس هوایی در سالجاری مربوط به تصادفات رانندگی و سکته مغزی در شهرستان ماهنشان  و خدابنده  بوده است  که  هدف از اورژانس هوایی هم رسیدگی به موارد اورژانسی در روستا ها ی صعب العبور است .

وی با  بیان اینکه  مصدومین چهارشنبه آخر سال  در سال ۹۸ به دلیلی محدودیت های کرونایی کمتر بود  گفت: ۵۱ مورد  در سال گذشته مصدوم داشتیم . در حالیکه امسال از بهمن ماه تا الان ۸ مورد مصدوم به اورژانس مراجعه کرده اند که ۳ مورد آن آسیب به چشم و ۴ مورد آن آسیب به دست و یک مورد شکستگی لگن بوده است.

وی گفت: ۶۱ پایگاه اورژانس  آماده عملیات در چهارشنبه آخر سال هستند  و ۸ دستگاه آمبولانس سیار هم به  آنها اضافه شده است  .  سایر شهرستان ها هم در آماده باش کامل برای رسیدگی به حوادث  چهارشنبه آخرسال هستند

معاون اورژانس استان زنجان با تاکید بر اینکه کادر درمان به اندازه کافی خسته هستند از همشهریان خواست  که رعابت حال کادر درمان و همچنین سلامت و امنیت خود را در چهارشنبه آخر سال بکنند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست