• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۲-۲۲
  • شناسه خبر: 22577

فضای کشور «انتخاباتی» نیست

دبیرکل حزب اراده ملت، مشارکت حداکثری در انتخابات را سرمایه و پشتوانه ملی دانست و گفت: متاسفانه یک سری از جریان‌های سیاسی بیشتر بر طبل مشارکت حداقلی می‌کوبند و اظهارنظرات آنها بیشتر مشارکت گریز و بازدارنده است.

حکیمی‌پور: برخی از جریان‌ها بر طبل مشارکت حداقلی می‌کوبند

احمد حکیمی‌پور در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا اظهارنظر درباره نهاد اجماعی اصلاح‌طلبان را زود دانست و ابراز امیدواری کرد که این نهاد نوتاسیس به اهداف پیش بینی شده خود برسد.

دبیرکل حزب اراده ملت ادامه داد: معتقدم باید مقداری زمان بگذرد و در عمل خروجی‌ها و کارکرد نهاد را در انتخابات پیش‌رو ببینیم که چه اندازه توانسته نسبت به ساز و کار قبلی نقاط قوت آن، ضعف‌های گذشته را برطرف کند. ابتدا باید این نهاد در انتخابات به محک عمل در بیاید و معلوم شود که تا چه اندازه ساز و کار مفیدی در انتخابات داشته است.

حکیمی‌پور، مشارکت حداکثری در انتخابات را سرمایه و پشتوانه ملی دانست و تصریح کرد: باید دست اندرکاران در انتخابات کمک کنند تا انگیزه لازم برای مردم به جهت شور انتخاباتی ایجاد شود. مشارکت بالاتر موجب بالا رفتن جایگاه کشور در عرصه بین الملل می‌شود.

وی اضافه کرد: متاسفانه موضوع مشارکت برای یک سری از جریان‌های سیاسی اهمیت چندانی ندارد و آنها بر طبل مشارکت حداقلی می‌کوبند و اظهارنظرهای آنها بیشتر مشارکت گریزی و بازدارنده است.

حکیمی‌پور با بیان اینکه برخی از اصولگرایان باید خودشان پاسخ دهند که چرا بحث «مشارکت» حداکثری و «کارآمدی» را مقابل هم قرار داده‌اند، تصریح کرد: کارآمدی به تیم اجرایی و برنامه‌های حزب در انتخابات باز می‌گردد. بحث مشارکت جداست و تضمین کننده مشروعیت سیستم سیاسی است.

وی ادامه داد: مثلا این گروه‌ها خیلی به انتخاب مردم ایراد می‌گیرند و به نوعی می‌گویند که مردم در انتخاب خود اشتباه می‌کنند. این قیم مآبی و از موضع بالا با مردم برخورد کردن با این موضوع که مردم صاحبان اصلی این کشور و انقلاب هستند، مغایرت دارد.

این فعال اصلاح طلب به مشارکت بالا و قدرت دیپلماتیک دولت برآمده از رای بالا اشاره کرد و گفت: هر چقدر پشتوانه یک دولت به لحاظ رای مردم بالا باشد در عرصه بین المللی از قدرت چانه زنی و دیپلماسی خوب برخوردار خواهد بود.  

حکیمی‌پور با اشاره با اینکه دستگاه‌های اجرایی مختلف، وظایف خاص خود را برای انتخابات ۱۴۰۰ دارند، یادآور شد: نهادهای نظارتی باید کمک کنند تا این انتخابات واقعی و رقابتی باشد تا همه جریان‌ها احساس کنند که در این رقابت حضور جدی داشته باشند و مردم نیز این احساس را داشته باشند که حق انتخاب کامل از میان نامزدها را دارند.

وی با بیان اینکه نمی‌توان از اکنون فضای انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ ریاست جمهوری را پیش بینی کرد: بعد از مشخص شدن ثبت نام نامزدها و نتیجه ارزیابی شورای نگهبان فضای رقابتی معلوم می‌شود. احساس می‌کنم آنگونه که باید فضا به سمت ایجاد امید حرکت نمی‌کند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست