• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۲-۲۴
  • شناسه خبر: 22657

۸۶ مؤسسه خیریه زیرنظر بهزیستی فعال است

مدیرکل بهزیستی زنجان گفت: در حال حاضر ۸۶ موسسه خیریه تحت نظارت بهزیستی فعالیت دارند.

محمد محمدی قیداری در گفت‌و‌گو با خبرنگار«پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد : موسسات خیریه مکلفند هرگونه دریافت مشارکت‌های مردمی را صرفا جهت پیشبرد اهداف موسسه و افزایش کیفیت خدمات رسانی به گروه هدف، هزینه کنند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با تاکید بر اینکه در هر شهرستان یک شورا تشکیل شده و شورای استان نیز به صورت مجزا و مستقل از شوراهای شهرستانی به ریاست استاندارتشکیل می گردد، افزود: پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های هر شهرستان با اهتمام معتمدان محلی شناسایی شده و موجب بومی‌سازی هزینه‌کرد مشارکت‌ها می‌شود. البته این به معنای برون‌سپاری کامل وظایف بهزیستی نیست، بلکه به معنای گسترش همکاری و بهبود وضعیت است.

وی با بیان اینکه مشارکت‌های جمع‌آوری شده با دو نیت خاص و عام هزینه می‌شوند و در راستای نیت عام نظر اعضای شورای مشارکت نقش اول را ایفا می‌کند، اظهار کرد : همدلی برای رسیدگی به امور محرومان و برنامه‌ریزی برای نیل به خیر جمعی و در نهایت فرهنگ‌سازی از اهم اهداف تشکیل شورا به شمار می‌رود.

محمدی ادامه داد: شورای مشارکت مردمی با اهداف و برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت در سطح شهرستان‌ها نقش اتاق فکر را ایفا کرده تا با نیازسنجی، برنامه‌ریزی و عملیاتی کردن برنامه‌های تحت نظارت و ارزیابی بهزیستی، جهت بهبود وضعیت جامعه هدف گام‌های اساسی بردارد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه جلب مشارکت مالی و خدماتی مردم به منظور رفع نیازهای جامعه هدف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۸۶ موسسه خیریه تحت نظارت بهزیستی فعالیت میکنند و از ابتدای سال جاری تا کنون نزدیک به ۴ میلیارد تومان کمک‌های مردمی در قالب پویش‌های مربوط به بهزیستی در استان زنجان جمع‌آوری شده است./۱۰۵

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست