• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۵-۰۳
  • شناسه خبر: 23507

راشا کاسپین از پساب زنجان تغذیه میکند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: شرکت راشا کاسپین زنجان از پساب تصفیه شده در تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان برخوردار شد.

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»علیرضا جزءقاسمی اظهار کرد: شرکت راشا کاسپین زنجان که با تولید کاغذ به عنوان یکی از واحدهای صنعتی آب‌بر در استان شناخته می‌شود از پساب تصفیه شده در تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان برخوردار شد.

علیرضا جزء قاسمی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به اینکه این کارخانه به عنوان نخستین واحد صنعتی در استان، ۱۲ هزار متر مکعب پساب در شبانه‌روز دریافت می‌کند، بیان کرد: طبق نیازمندی‌های این شرکت، سقف قرارداد فروش پساب به راشاکاسپین تا ۲۲ هزار متر مکعب نیز افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان روزانه ۵۰ هزار متر مکعب پساب خروجی دارد، بیان کرد: در افق این طرح، میزان پساب خروجی تصفیه خانه به ۷۵ هزار متر مکعب می‌رسد.

جزءقاسمی با اشاره به اینکه مدول اول تصفیه‌خانه فاضلاب زنجان با ظرفیت زیر پوشش قرار دادن ۲۰۰ هزار نفر در مدار بهره‌برداری بوده است، ادامه داد: تلاش می‌شود مدول دوم نیز با پیشرفت فیزیکی ۵۶ درصد، امسال به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان هدف از جایگزینی پساب با آب استحصال شده از منابع زیرزمینی در صنایع استان را صرفه‌جویی در مصرف آب، حفظ منابع آب زیر زمینی و حفاظت از محیط زیست استان عنوان کرد و افزود: شرکت آب و فاضلاب همچنان آمادگی دارد تا پساب تولیدی در تصفیه خانه فاضلاب زنجان را در اختیار صنایع آب بر قرار دهد.

وی اشاره کرد: علاوه بر واحدهای صنعتی در شهر زنجان، پساب تصفیه خانه فاضلاب شهر ابهر نیز به زودی در اختیار صنایع این شهر قرار می‌گیرد./فارس

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست