• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۵-۱۷
  • شناسه خبر: 23524

افزایش۷۰ درصدی یارانه مراکز توانبخشی بهزیستی زنجان

محمد محمدی مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت :یارانه مراکز نگهداری سالمندان، معلولین و بیماران روانی مزمن و مراکز توانبخشی روزانه افراد دارای معلولیت از تیر امسال با تعرفه جدید مصوبه مجلس بیش از ۷۰ درصد افزایش دارد که این م ...

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» محمد محمدی مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت :یارانه مراکز نگهداری سالمندان، معلولین و بیماران روانی مزمن و مراکز توانبخشی روزانه افراد دارای معلولیت از تیر امسال با تعرفه جدید مصوبه مجلس بیش از ۷۰ درصد افزایش دارد که این مهم در استان اعمال شده است.

پرداخت یارانه آذر مراکز توانبخشی با افزایش ۲۰ درصد - سازمان بهزیستی

وی یادآور شد: در خصوص نحوه هزینه کرد یارانه نیاز و نحوه رسیدگی و ارائه خدمات به گروههای هدف تحت پوشش نظارت بیشتری انجام می گیرد.

این مسئول ادامه داد: تعداد ۷۰ مرکز غیردولتی روزانه، شبانه روزی، ویزیت در منزل و مرکز مراقبت در منزل و مراکز مددکاری و موسسات مردم نهاد در حوزه معلولین و توانبخشی فعالیت دارند و نزدیک به هشت هزار نفر از افراد دارای معلولیت از خدمات این مراکز استفاده می کنند.

به گفته این مدیر مسئول ۳۲۵ فرد ضایعه نخاعی نیز از خدمات ویژه توانپزشکی، حق پرستاری و سایر خدمات مددکاری بهره مند هستند. 

وی اظهار داشت: با توجه به شرایط قرمز کرونایی و تعطیلی مراکز روزانه معلولین، توانبخشی از راه دور انجام می گیرد و خدمات آموزشی به ۷۲۰ نفر از افراد دارای معلولیت در منزل ارائه می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: طی سال گذشته بیش از ۹ هزارو ۵۰۰ نفر از جامعه هدف، کمک هزینه توانبخشی به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان دریافت کردند و نزدیک به ۴۰۰ میلیون تومان نیز کمک هزینه ارتز و پروتز به افراد دارای معلولیت پرداخت شده است./ایرنا

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست