• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۷-۲۵
  • شناسه خبر: 24438

مردم زنجان و ابهر درسامانه ملی املاک و اسکان ثبت نام کنند/تعرفه برق برای واحدهای مسکونی که خود اظهاری ندارند در بالاترین قیمت محاسبه می شود

مردم دو شهرستان زنجان و ابهر در سامانه ملی املاک و اسکان کشور ثبت نام کنند. وزارت نیرو مکلف است تعرفه برق را برای کنتور واحدهای مسکونی که خود اظهاری ندارند را در بالاترین پلکان قیمتی محاسبه کند.


سعید شاهین فر در گفتگو در گفتگو با خبرنگار « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: مردم دو شهرستان زنجان و ابهر در سامانه ملی املاک و اسکان کشور ثبت نام کنند.آدرس این سامانه amlak.mrud.ir بوده و توسط وزارت راه و شهرسازی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه این سامانه در راستای اجرای قانون اصلاحیه ماده ۵۴ و ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، این وظیفه به وزارت راه و شهرسازی داده شده است، اظهار کرد: برای انجام خود اظهاری مالکین و مستاجرین این سامانه فعال است و ثبت نام در این سامانه پیامدهای مثبتی را به دنبال دارد.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه ثبت نام در این سامانه باعث شفافیت اطلاعات در حوزه مسکن، تسهیل فرآیند خانه دار شدن اقشار جامعه، ایجاد سرشماری برخط نفوس و مسکن که منجر به اجرای سیاست‌های اعمال مالیات و پرداخت یارانه‌های هدفمند مردم می‌شود، تاکید کرد: اتخاذ سیاست‌های بهینه توزیع و تخصیص بودجه و درآمد و اثرات کلان اقتصادی آن به عموم مردم و پیشگیری از فروش و اجاره یک واحد مسکونی به چند نفر از مزایای ثبت نام در سامانه ملی املاک و اسکان کشور است و با ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان، فروش یا اجاره یک واحد مسکونی به چند فرد کاهش پیدا می‌کند.

شاهین فر با بیان اینکه ثبت نام در سامانه ملی املاک و اسکان کشور باعث کنترل سوداگری‌های مسکن و کاهش انباشت واحدهای مسکونی خالی از سکنه می‌شود، افزود: متاسفانه وجود خانه‌های خالی از سکنه تبعات بسیار مضری را به حوزه مسکن وارد می‌کند.داشتن تحلیل آماری از تبعات مثبت ثبت نام در این سامانه است که این اطلاعات در اختیار پژوهشگران قرار می‌گیرد.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: مردم تا پایان مهرماه فرصت دارند نسبت به خود اظهاری در این سامانه اقدام کنند و ثبت نام در دو شهر ابهر و زنجان انجام می‌شود. افرادی که در این سامانه ثبت نام نکنند مشمول جریمه خواهند شد، برای خانه‌های خالی در شهرهای با جمعیت یک هزار نفر، در طول سال اگر بیش از ۱۲۰ روز خالی باشد مشمول جریمه از ۶ تا ۱۸ برابر مالیات بر اجاره از سال اول تا سوم به صورت پلکانی افزایش می‌یابد.

وی افزود: در این صورت عدم ثبت اطلاعات ملک و طبق الزامات قانونی، آن واحد مسکونی خالی تلقی خواهد شد و برای آن ملک برگه مالیاتی صادر و در صورت عدم پرداخت مشمول جرایم مالیاتی می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان‌ گفت: اگر مالکی خانه‌ای را به فرزند و یکی از اقوام خود اجاره داده و کرایه نمی‌گیرد و قول نامه منعقد نشده باید در سامانه خود اظهاری ثبت کرده و اگر لازم شد قرار داد اجاره‌ای هم نوشته شود تا مشمول جریمه نشوند.

شاهین فر بیان داشت: ارائه بسیاری از خدمات از جمله افتتاح حساب، صدور چک، خرید انشعابات برق، آب، فاضلاب منوط به ثبت اطلاعات در سامانه است.همچنین وزارت نیرو مکلف است تعرفه برق را برای کنتور واحدهای مسکونی که خود اظهاری ندارند را در بالاترین پلکان قیمتی محاسبه کند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست