• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۷-۲۸
  • شناسه خبر: 24495

سومین یادواره فرماندهان و ۸۰۰ شهید غرب و شمالغرب استان زنجان برگزار شد

سومین یادواره فرماندهان و ۸۰۰ شهید غرب و شمالغرب استان زنجان با حضور سردار محمود عباسی اولین فرمانده تیپ ۳۶ انصارالمهدی (عج) دفاع مقدس و از فرماندهان زنجانی لشکر ۸ نجف در مصلی نماز جمعه زنجان برگزار شد.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» در راستای کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان،سردار عباسی در این مراسم ضمن تبریک ایام هفته وحدت و تقارن آن با بزرگداشت شهدای شمالغرب و منطقه کردستان اظهار کرد: پیشمرگان ن کردستان نقش بی بدیلی در کردستان داشتند چون بدون آنها ما نه به محیط آنجا آشنا بودیم و نه سرزمین آنجا را می شناختیم و نه تاکتیک های عناصر تجزیه طلب را می دانستیم .

سردار محمود عباسی گفت : ما هرکاری درآنجا می خواستیم بکنیم فقط با حضور پیشمرگ های کردستان ممکن بود که معبر ار برای ما باز می کردند و هرجا می خواستیم عملیات بکنیم اگر پیشمرگ ها دیر می رسیدند متوقف می شدیم و صبر می کردیم تا برسند .

وی گفت: پیشمرگ های کردستان ثابت کردند که مردم کرستان با جمهوری اسلامی نمی جنگیدند بلکه عناصر خودفروخته و جاسوس کشورهای بیگانه بودند که اسلحه در اختیارشان بود که مردم کشورشان را بکشند.

سردار عباسی افزود: امروز ۵۰ درصد امنیت کردستان به خاطر ایثارگری های خانواده های شهدای کردستان است و آنقدر امنیت پایدار درآنجا ایجاد شده که تنها استانی است که رهبرمعظم انقلاب هنگام سفر به آنجا یک هفته در آنجا اقامت کردند .

سردار محمود عباسی با اشاره به ارزشمندی پیشکسوتان و ایثار آنها در درفاع مقدس گفت: به خاطر از خود گذشتگی های آنها بود که الان هرکجای کردستان برویم هیچ مشکلی از لحاظ امنیتی نداریم و در دوران دفاع مقدس اگر ایثار آنها نبود حتی تا بیجار و تکاب هم ناامن بود.

وی با بیان اینکه یادواره فرماندهان و ۸۰۰ شهید غرب و شمالغرب استان زنجان یک بار دیگر خاطرات ما را زنده کرد گفت: تقوا و ایمان و اخلاق و ساده زیستی از خصوصیات همه فرماندهان کردستان بود

گفتنی است در این مراسم سردار غیاثی نماینده مدیر کل اداره ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح پیام سردار سرلشکر مصطفی ایزدی رئیس هیئت امنای رزمتد گان اسلام و و رئیس اداره کل ایثارگران ستاد کل نیروهای مسلح به سومین یادواره فرماندهان و ۸۳۲ شهید غرب و شمالغرب استان زنجان قرائت کرد.

در پایان این مراسم از خانواده های شهدای شمالغرب استانت زنجان نیز تجلیل به عمل آمد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست