• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۸-۰۶
  • شناسه خبر: 24572

طلاق‌های مصلحتی در زنجان!

طلاق‌هایی به علت معافیت فرزند از سربازی و یا دریافت مستمری والدین توسط زن در استان زنجان نیز اتفاق افتاده است ولی تعداد آن‌ها بسیار کم است.

به گزارش «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌ کل استان زنجان گفت: تعداد طلاق‌های مصلحتی اتفاق ‌افتاده در زنجان، بسیار کم است.

محمد فتحی با اشاره به بحث طلاق، اظهار کرد: طلاق یکی از معضلاتی است که بنیان خانواده از همان ابتدا با آن مواجه است و عوامل و دلایل مختلفی به طور جدی آن را تهدید می‌کند و سبب می‌شود که علاوه‌بر خود زوجین، فرزندان و جامعه نیز آسیب ببینند.

سهمیه‌بندی ثبت طلاق کانون خانواده را گرم می‌کند؟

وی افزود: اعتیاد، نداشتن مهارت‌های زندگی، خیانت زوجین به یکدیگر و مسائل اقتصادی، از جمله مهم‌ترین علل بروز طلاق در استان است که تقریبا در کشور نیز این عوامل از جمله دلایل اصلی طلاق محسوب می‌شود.

این مسئول با اشاره به تاثیر سامانه تصمیم در کاهش ۱۷ درصدی افراد مراجعه‌کننده‌ها، ادامه داد: این سامانه مانعی برای طلاق ناشی از اختلافات هیجانی شده است، این مانع فرصتی برای حل مشکلات و اختلافات سطحی بین زوجین را فراهم می‌کند، چراکه بسیاری از طلاق‌ها ناشی از هیجانات آنی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌ کل استان زنجان، با اشاره به طلاق‌های صوری اتفاق افتاده، تصریح کرد: طلاق‌هایی به علت معافیت فرزند از سربازی و یا دریافت مستمری والدین توسط زن در استان زنجان نیز اتفاق افتاده است ولی تعداد آن‌ها بسیار کم است و مشکل اساسی در بحث طلاق استان، بیشتر طلاق‌هایی است که به علت اختلافات بروز می‌کند.

فتحی یادآور شد: طلاق‌های مصلحتی، طلاق‌هایی هستند که با توافق طرفین برای کارهایی از قبیل معافیت سربازی فرزند و دریافت مستمری والدین توسط زن، انجام می‌شود که این اتفاق نیز مشکلات و آسیب‌های دیگری را به همراه دارد و از آنجایی که این طلاق‌ها در سنین بالا انجام می‌شود، آسیب‌هایی را نیز برای فرزندان بزرگسال این زوجین به همراه دارد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست