• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۹-۰۹
  • شناسه خبر: 25316

شورای شهر به چه چیز افتخار می کند؟/ اعتمادمردم هربار در دست گروهی مچاله میشود

پس از ۱۰۰روز از آغاز به کار شورای شهرزنجان، درحالی شهر معطل انتخاب شهردار است که شورای ششم فکرش را هم نمی کرد که در مهم ترین تصمیم خود یعنی انتخاب شهردار، کارش به شورای حل اختلاف برسد.

زینب سودی – پس از ۱۰۰ روز از آغاز به کار شورای شهرزنجان، درحالی شهر معطل انتخاب شهردار است که شورای ششم فکرش را هم نمی کرد که در مهم ترین تصمیم خود یعنی انتخاب شهردار، کارش به شورای حل اختلاف برسد.

بعد از انتخاب عباس راشاد و حکم وزارت کشور در خصوص عدم تایید او که به گفته اعضای شورا به دلیل عدم سابقه مدیریتی است! شورای ششم به حکم وزارت کشور اعتراض کرد و شورای حل اختلاف باید نظر نهایی را اعلام کند. امروز بعد از حکم وزارت کشور در عدم تایید عباس راشاد، شورا منتظر رای شورای حل اختلاف است. ۵عضو رأی دهنده به عباس راشاد، جوری شرایط را عادی جلوه می دهند و ادعا می کنند با اینکه شهرداری با سرپرست اداره می شود ولی اتفاق خاصی در مدیریت شهری نیفتاده که اگر چنین است که اصلا چه نیازی به شهردار ؟ خود اعضای شورای شهر حواسشان به همه چیز هست.

شورای شهر بهتر است اول پاسخگوی عملکرد خود باشد. همزمان با روی کار آمدن شورای شهر، طالبان هم در افغانستان مستقر شد که تاکنون چند نشست خیری با رسانه ها داشته و حتی در همین شهرهای همسایه نیز رؤسای کمیسیون های شورای شهر هرکدام جلساتی با رسانه ها داشته اند که نشان از برنامه و ایده های آنها برای شهر و عزمشان در شفافیت است. اینجا اما اعضای شورا نه تنها خود را بی نیاز از ارتباط با رسانه ها می بینند بلکه مدعی اند که کارهای شهر معطل شهردار نمانده است که نشان می دهد امور مربوط به شهرداری را خلاصه در چند پروژه بزرگ شهر کرده اند که البته با حضور شهردار هم کار جلوتر از این نمی رفت.

تعلل اعضای شورای شهر در انتخاب شهردار به دلیل این بود که فکرش را هم نمی کردند که کار انتخاب عباس راشاد به شورای حل اختلاف برسد و درحالی از عملکرد سرپرست احساس رضایت می کنند که گویی چاره دیگری هم دارند. به نظرمی رسد رأی ثابت ۵ نفر در شورای شهر به عباس راشاد و اصرار  آنها روی این گزینه با حمایت و دخالت محتمل نماینده مجلس، این شائبه را پر رنگ تر کرده است که معنای پافشاری روی گزینه منتخب، به دلیل کارآمدی او نیست بلکه لجبازی است.

شورای شهر شاید بتواند ادعا کند پروژه های شهر در حال انجام است و تعطیل نشده ولی بهتر است  به خود سازمانهای شهرداری هم  سری بزنند از سازمان فرهنگی و سایر کارکنان شهرداری که  انگیزه برای کار که هیچ اما انگیزه برای فرار از کار بسیار است.

 اصلا فرض کنیم عباس راشاد کارآمدترین گزینه برای شهرداری است. حالا که امکان خدمت او در شهرداری نیست، این پتانسیل را در جای دیگری از شهر به کار بگیرید .هنوز خیلی  از مناصب  مانده که منتظر معارفه مسئول جدید است. ضمن اینکه عباس راشاد انتخاب ۴ عضو دیگر شورای شهر نیست که هرچند همه زبان به شکایت نگشوده اند ولی این اختلاف که مبنایش  موضوع دیگری است؛ دامن گیر سایر تصمیمات شورا خواهد شد.

تاثیر گرایشات سیاسی در شورای شهر تا جایی قابل قبول است که منافع شهر و خدمات به مردم فدای سیاست بازی نشود. ضمنا اگر قرار است شورای شهر خود را معطل انتخاب شهردار کند و وقت خود را در درگیر این موضوع کند قطعا از سایر امور مربوط به خود به ویژه مسائل فرهنگی شهر غافل خواهد شد. شورای شهر بهتر است دراین شرایط خود را قهرمان داستان معرفی نکند. اعتماد مردم بازیچه نیست که هربار در دست گروهی از منتخبان مچاله شود؛چه اینکه این بار پای اعتماد به جریان انقلابی هم در میان است .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست