• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۹-۲۳
  • شناسه خبر: 25591

نمایشگاه صنعت ساختمان فرصتی برای تسهیل ارتباط تولیدکنندگان و پیمانکاران/ظرفیت‌های تولید ساخت مسکن در کشور بالا رفته است

برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان فرصتی برای تسهیل ارتباط میان تولیدکنندگان، بهره‌برداران و پیمانکاران است.

به گزارش خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» مسعود بیات منش در آئین افتتاح چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان و صنایع گرمایشی در محل نمایشگاه‌های بین المللی کاسپین زنجان گفت: این نمایشگاه بعد از دو سال وقفه به علت شرایط ناشی از شیوع کرونا در حوزه صنعت ساختمان برگزار می‌شود و جای خوشحالی دارد.

وی اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه‌ها با پروژه‌های تولید مسکن دولت مقارن است و قطعاً تاثیر خوبی در افزایش کیفیت ساخت و سازها خواهد گذاشت.

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان با بیان اینکه در حوزه ساختمان یکی از دغدغه‌هایی که مدیران، کار فرمایان و پیمانکاران دارند پشتوانه مصالح ساختمانی است، گفت: فراهم کردن و تامین مصالح یکی از دغدغه‌هایی است که در خصوص تولید انبوه مسکن یک چالش و محدودیت به شمار می رود.

وی با بیان اینکه در ساخت و ساز مسکن فاکتور مصالح میلگرد، بتن و سیمان مطرح است، ابراز داشت: ظرفیت‌های تولید ساخت مسکن در کشور بالا رفته و در یک ساختمان بالای ۳۰۰ تا ۴۰۰ قلم جنس و مصالح در تکمیل یک ساختمان به کار گرفته می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان بیان داشت: برگزاری این نمایشگاه باعث می‌شود تا سازندگان، پیمانکاران و مدیران توان شرکتهای سازنده و تولید کننده مصالح صنعت ساختمان را شناسایی کنند.

بیات منش با بیان اینکه برگزاری این نمایشگاه در شناسایی تولید مصالح و محصولات صنعت ساختمان به مدیران و پیمانکاران بسیار موثر است، افزود: نخستین نمایشگاه صنعت ساختمان بعد از شیوع ویروس منحوس کرونا برپا شده و این حد از مشارکت توسط تولیدکنندگان قابل تحسین است.

وی گفت: در زنجان مدیریت واحدی برای تولید مسکن وجود دارد و قطعاً این تولید کنندگان انگیزه پیدا می‌کنند تا دوباره در این استان حضور پیدا کنند و ما این نمایشگاه را یک شروع فرض می‌کنیم و باید برگزاری این نمایشگاه تداوم داشته باشد تا بتوانیم شاهد ارتقای کیفیت ساخت و ساز مسکن و شناسایی محصولات متنوع باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه باعث ایجاد رقابت شده و با توجه به شناختی که مشتریان از انواع محصولات و شیوه‌های مختلف تولید آن پیدا کرده اند، در انتخاب آنها اثرگذار خواهد بود.

بیات منش ابراز داشت: این نمایشگاه می‌تواند یک تاثیر بسزایی در قیمت تمام شده ساختمان‌ها و واحدهای مسکونی داشته و آن را کاهش دهد و استفاده از تکنولوژی‌های روز و توجه به تنوع و کیفیت نیز مدّ نظر قرار دارد.

وی با بیان اینکه در طراحی‌ها دو عامل کنترلی وجود دارد، گفت: ضوابط آئین نامه ملی ساختمان را داریم که عامل کنترل کننده است که عدول از آن ضوابط پذیرفتنی نیست و با توسعه فناوری‌ها و مباحث دانش بنیان که جزو مباحث روز در کشور است قطعاً تغییر مهمی در حوزه ساختمان را شاهد خواهیم بود.

وی گفت: در بازدیدی که از غرفه‌های مختلف داشتم از تکنولوژی روز استفاده شده و هزینه‌ها کنترل می‌شود. بعد از زلزله کرمانشاه مشکلی که در دیوارهای جدا کننده داشتیم، مشاهده شد سازه‌ها تاب و مقاومت در مقابل زلزله را داشتند و تنها نقطه ضعف اجرای دیوارهای جانبی بود و بعد از این زلزله آئین نامه‌هایی تدوین شد و در این میان مهندسین و پیمانکاران علاوه بر اینکه ضوابط آئین نامه‌های ملی ساختمان را رعایت می‌کنند به دنبال کیفیت و کنترل قیمت‌ها هم هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان فرصتی برای تسهیل ارتباط میان تولیدکنندگان، بهره‌برداران و پیمانکاران است، ادامه داد: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی ساختمان در توسعه ساخت و ساز استان بسیار مهم و موثر بوده و همچنین برگزاری این نمایشگاه تخصصی موجب رونق صنعت ساختمان هم می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان فرصتی برای تسهیل ارتباط میان تولیدکنندگان، بهره‌برداران و پیمانکاران است، ادامه داد: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی ساختمان در توسعه ساخت و ساز استان بسیار مهم و موثر بوده و همچنین برگزاری این نمایشگاه تخصصی موجب رونق صنعت ساختمان هم می‌شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست