• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۰-۰۲
  • شناسه خبر: 25719

پایتخت شور و شعور حسینی فقط به اجتماع روز یوم العباس خلاصه شده است/جایزه دوسالانه امام حسین(ع) در زنجان اجرا می شود

پایتخت شور و شعور حسینی فقط به اجتماع روز یوم العباس خلاصه شده است و استان نیازمند یک رویداد علمی و فرهنگی فاخر است که فراتر از اجتماع یوم العباس باشد.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»  مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در جلسه هم افزایی اعضای شورای اسلامی شهر زنجان اظهار کرد: بالغ بر ۲۰۰ موسسه و خانه قرآنی، ۷۰۰ هیئت فعال در شهر و روستا و ۳۰۰ مداح که براساس فرآیند شناسایی ارزیابی شده اند و ۳۵۰ مسجد در استان زنجان که نماز جماعت در آن برگزار می شود، فعالیت دارند.

حجت الاسلام سعید احمدی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی از یک بدنه مردمی به نام هیئات مذهبی و ائمه جماعات ، مداحان و موسسات قرآنی برخوردار است گفت: از ابتدا هم نگاه ما هم حرکت رو به جلو است ودرگیر مسائل اداری نیستیم و تمام امکانات مجموعه سازمان را در اختیار مردم قرار دادیم .

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: استان زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی مطرح است که فقط به اجتماع روز یوم العباس خلاصه شده است و استان نیازمند یک رویداد علمی و فرهنگی فاخر است که فراتر از اجتماع یوم العباس باشد .

وی با اشاره به ضرورت ساماندهی مسیر فرهنگی حرکت حساب شده در این مسیر افزود: جایزه دوسالانه امام حسین(ع) کار فاخری از سوی سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان است که بررسی های لازم در این خصوص آن انجام شده است.

به گفته وی، در کنار این اجتماع، هویت مذهبی و ارادت مردم که به اهل بیت (ع) دارند در غالب این طرح گنجانده شده است و صدای پایتخت شور و شعور حسینی را در دنیا انعکاس دهیم؛ این جایزه دوسالانه ابتدا در موضوع کتاب برگزار خواهد شد و سپس در سالهای بعدی مسائل دیگر فرهنگی ورود پیدا خواهد کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با توجه به دغدغه های سازمان در حوزه آسب های اجتماعی گفت: در سال ۹۸ تعداد ۷ پایگاه اجتماعی را در شهر زنجان با محوریت مسجد و استقرار روحانی در سکونت های غیر رسمی ایجاد کردیم.در استان ۱۱ پایگاه اجتماعی فعال است و مساجد این پایگاه ها از فعالترین مساجد استان است و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی انجام می دهند.

وی به اجرای طرح هر هیئت یک منطقه با همراهی ۱۰ مسجد در استان اشاره کرد و گفت: در این طرح هر هیئت بر مشکلات یک منطقه از شهر متمرکز شد.

حجت الاسلام احمدی بر ضرورت استفاده از ظرفیت های شهرداری و اعضای شورای شهر در زمینه تولید محتوا و محفل های قرآنی تاکید کرد و گفت: در دارالقران مرکز مشاوره دینی تاسیس کردیم و برای استمرار این مشاوره ها نیازمند برگزاری دوره های آموزشی مشاوره است که این مسائل نیازمند همکاری و سرمایه گذاری است.

به گفته این مسئول، در مدارس مبلغین مخصوص مدارس توانمند سازی انجام صورت گرفته و  این توانمند سازی نقش بسزایی در کاهش آسب های اجتماعی دانش آموزان دارد؛ همچنین بحث آموزش مبلغین راهیان نور در دستور کار قرار دارد که از ظرفیت تبلیغی  بسیار خوبی برخودار است .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست