• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۰-۰۴
  • شناسه خبر: 25724

حدود ۴ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند

نزدیک به ۴ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی استان زنجان هستند و از خدمات حمایتی این سازمان استفاده می کنند.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»  اظهار کرد: عمده ترین مشکل زنان سرپرست خانوار مشکلات اقتصادی است از این رو هر اقدامی برای کاهش این مشکل مفید خواهد بود و کسب استقلال مالی و ایجاد خودباوری می تواند در توانمندی فرد مفید باشد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی ۹۳۹ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی در سه ماهه سوم سال جاری خبر داد و گفت : بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ خانوار در حوزه اموراجتماعی مستمری بگیر بهزیستی هستند.

محمد محمدی افزود: اجرای طرح بیمه اجتماعی این زنان، علاوه بر کمک به ارتقای امنیت روحی و روانی این زنان در اداره زندگی و کاهش دغدغه ها، می تواند به عنوان پشتوانه محکمی برای حمایت از آنها در شرایط سخت آینده و در دوران کهولت و از کارافتادگی محسوب شود.
وی با اشاره به فعالیت ۲۴ گروه همیار فعال زنان سرپرست خانوارافزود: این گروهها  گروهی از زنان سرپرست خانوار نیازمند تحت پوشش هستند که با حمایت سازمان، به منظور دستیابی به استقلال اقتصادی و اجتماعی و استفاده از قابلیت‌های گروهی در راستای توانمندسازی خود، فعالیت می‌کنند.

محمدی تصریح کرد: نزدیک به ۴ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی استان زنجان هستند و از خدمات حمایتی و تخصصی استفاده می کنند.

وی  افزود: زنان سرپرست خانوار از جمله گروه های آسیب پذیری هستند که گاه عواملی چون طلاق، فوت، اعتیاد همسر، از کارافتادگی همسر، متواری بودن و یا زندانی بودن همسر موجب آسیب پذیری این طیف از جامعه می شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست