• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۱-۰۷
  • شناسه خبر: 26424

به دلیل عدم هماهنگی بین مسئولان کشور اعتباری برای پروژه سبزه‌میدان جذب نشد/ کمبود ایستگاه آتش‌نشانی در شهر زنجان

در سفری که اقای نیکزاد به استان زنجان داشت مقرر شده بود تا ۴۰ میلیارد تومان به پروژه سبزه‌میدان تخصیص یابد که به دلیل ناهماهنگی بین مسئولان استانی و کشوری محقق نشد.



به گزارش «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملت»  ، حبیب ملایی یگانه شهردار سابق زنجان در جلسه معارفه علیرضا فیروزفر شهردار جدید زنجان اظهار داشت: بنده از ۲۰ شهریور ماه ۹۸ تا ۱۳ مرداد ماه سال جاری مسئولیت شهرداری شهر زنجان را به را به مدت ۱۷ ماه بر عهده داشته ام، مسئولیت من با اتفاقی همراه شد و در کنار این امر شیوع کرونا نیز در کشور و استان رخ داد و محدودیت‌های فراوانی به وجود امد اما با این شرایط ۴ دوره پیک کرونا پشت سر گذاشته شد.
وی با بیان اینکه همکاران با توجه به وظایفی که در شهرداری‌ها داشتند زحمات بالایی را متقبل شدند، گفت: شهرداری زنجان با توجه به تکالیفی که داشتند در بحث حمل‌و‌نقل عمومی، تدفین اموات تلاش‌های گسترده‌ای کردند که در این راستا علاوه بر عوامل شهرداری نیاز است تا تقدیر ویژه از طلاب و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی در بحث دفن اموات، تجهیز نقاهت‌گاه‌ها، ضد عفونی معابر شود.
شهردار سابق زنجان با بیان اینکه مهمترین وظیفه‌ای که شورای دوره پنجم بر عهده بنده قرار دادند اتمام برخی پروژه‌های نیمه کار شهر بود، عنوان کرد: پروژه سبزه‌میدان یکی از دغدغه‌های اصلی مردم بود، زمانی که من مسئولیت قبول کردم پروژه سبزه‌میدان تنها ۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و در حال حاضر بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با زحماتی که آقای سلطانی محمدی و مدیران شهرداری متحمل شده‌اند پروژه پیشرفت چشمگیر داشته است.
وی خاطر‌نشان کرد: امیدواریم با قردادی که منعقد خواهد شد پروژه سبزه‌میدان به نهایت پیشرفت دست یابد و این پروژه یکی از اولویت‌های اصلی کار شهردار جدید باشد تا در سال اینده بهره‌برداری به سرانجام برسد.
یگانه با بیان اینکه کار در بخش‌ها و پروژه‌هایی متوقف شده بود اما با رایزنی‌هایی که با فرماندهان ارتش استان انجام شد مشکلات و موانع تا حدودی رفع شد، گفت: عملیات عمرانی انجام شده و پیشرفت قابل توجه است و امیدواریم در سال پیش رو عملیات عمرانی بیشتر شود و شاهد بازگشایی کامل محور پادگان باشیم چراکه تاثیر قابل توجه در کاهش ترافیک خواهد داشت.
وی با بیان اینکه در خصوص پروژه سبزه‌میدان درخواستی از استاندار دارم، گفت: در سفری که اقای نیکزاد به استان زنجان داشت مقرر شده بود تا ۴۰ میلیارد تومان به پروژه سبزه‌میدان تخصیص یابد که محقق نشد، چراکه یک نا هماهنگی بین مسئولان استانی و کشوری به وجود آمد، نامه‌ای باید با امضای نماینده ولی فقیه، نماینده زنجان و استاندار تهیه و به نائب رئیس مجلس ارائه می‌شد که متاسفانه این اقدام انجام نشد.
شهردار سابق زنجان گفت: این در حالی است که در استان اردبیل برای اجرای یک پل ۴۵ میلیارد تومان پول از منابع دولتی اخذ شده اما ما نتوانسته‌ایم برای اجرای پروژه سبزه‌میدان از اغاز پروژه تا حال حاضر ۱۵ میلیارد تومان را جذب کنیم، با این حال طبق اخرین اعلام ها بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان از منابع داخلی شهرداری برای اجرای این پروژه اجرا شده است. بنابراین انتظار داریم استاندار محترم پیگیر این موضوع باشند.
وی با بیان اینکه در بحث ارامستان نیز شهرداری اقدامات فراوانی انجام داد گفت: در بحث انتقال ارامستان فشار بالایی به شهرداری وارد شد و مشکلات بالایی به لحاظ ترافیکی، محیطی ایجاد شده بود اما  کرونا فرصتی شد تا آرامستان به مکان جدید انتقال یابد. با اینکه امکاناتی در این محل ایجاد شده اما باز هم کمبود هایی وجود دارد و نیاز است تا زیرساخت‌های دیگر در این محل ایجاد شود چراکه با اینکه این محل ۵۰ هکتار است اما این مساحت کم بوده و با توجه به وجود زمین‌های اطراف موجود نیاز به خرید و توسعه دارد تا در اینده دچار کمبود نشویم.
یگانه گفت: پروژه امام حسن مجتبی نیز از جمله پروژه‌های نیمه کاره شهر است که در سال گذشته به دلیل اختلافات مالی پیمانکار پروژه و شهرداری متوقف شده بود، اما اکنون اختلافات مالی حل شد و از مراکز مختلف مجوز‌ها اخذ شد، بحث تملکات پروژه حل شده و با اقدامات سلطان محمدی این پروژه در حال پیشروی است که امیدواریم ظرف د‌و تا سه ماه آینده به نتیجه نهایی برسد.
وی در خصوص پارکینگ طبقاتی اظهار کرد: اقدامات مربوط به این پروژه در حال انجام است، با این وجود توسعه پارکینگ‌های شهر در برنامه قرار دارد در حدود ۱۸ هکتار به مساحت پارکینگ‌ها افزوده شده، امسال نیز در حدود ۱۵ هکتار محدوده فضای سبز افزوده شده است.
شهردار سابق زنجان با بیان اینکه طبق استاندارد‌ها باید برای هر ۵۰ هزار نفر جمعیت یک ایستگاه آتش نشانی داشته باشیم گفت: زنجان با ۴۵۰ هزار نفر جمعیت الان باید ۹ ایستگاه داشته باشد اما کمبود تجهیزات و ایستگاه دارد و درخواست داریم تا مسئولان از محل اوراق بهادار کمک‌ها یی به شهرداری کنند.
وی عنوان کرد: ما برای اولین بار توانستیم حدود ۶۰ میلیارد تومان از محل فروش اوراق بهادار برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اقداماتی را انجام دهیم این اقدام باید با قوت بیشتری ادامه یابد هر چه تسهیلات از این محل دریافت شود ۵۰ درصد اصل پول از طرف دولت تامین می‌شود که می‌تواند تاثیر قابل توجه در تامین ماشین الات آتش‌نشانی داشته باشد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست