• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۱-۱۷
  • شناسه خبر: 26627

بارش‌های اخیر نتوانسته کم‌بارشی در استان را جبران کند/ ۲۰ درصد کاهش میزان بارندگی‌ها

حجم بارش‌ها در استان سبب نشده تا کمبود‌ها به طور کامل جبران شود، حجم آب سد‌ها تاکنون به ۲۳۲ میلیون متر مکعب رسیده اما همچنان با کمبود آب مواجه هستیم که باید مدیریت صحیح در استفاده و برداشت آب انجام شود. کماکان ۲۰ درصد نس ...

صرفی، کارشناس سازمان هواشناسی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملت» اظهار داشت: از ابتدای سال زراعی تاکنون ۱۰۶.۷ میلیمتر بارندگی در سطح استان رخ داده است که ۲۰.۵ درصد نسبت به مدت مشابه بلند مدت کاهش بارندگی داریم و این در حالی است که ۵.۶ درصد نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش بارندگی در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه برای پایان هفته سامانه بارشی جدیدی وارد استان خواهد شد، عنوان کرد: با توجه به اینکه مقداری افزایش دما خواهیم داشت بارش‌ها بیشتر به صورت باران خواهد بود و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی شاهد بارش برف خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه صبح امروز شاهد یخبندان در اکثر نقاط استان بودیم، گفت: برای روز دوشنبه نیز با توجه به کاهش کمینه دما با وقوع یخبندان مواجه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه حجم بارش‌ها در استان سبب نشده تا کمبود‌ها به طور کامل جبران شود، تصریح کرد: حجم اب سد‌ها تاکنون به ۲۳۲ میلیون متر مکعب رسیده اما همچنان با کمبود آب مواجه هستیم که باید مدیریت صحیح در استفاده و برداشت آب انجام شود.

وی تاکید کرد: با اینکه با بارش‌های اخیر تا حدودی کمبود‌ها جبران شده اما کماکان ۲۰ درصد نسبت به نرمال با کاهش میزان بارندگی‌ها مواجه هستیم.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست