• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۱-۲۴
  • شناسه خبر: 26702

عمده تغییر در قانون جدید مالیاتی مربوط به فروش طلا و جواهر است

با اینکه معافیت‌‌‌های مالیاتی نیازمند اصلاح هستند اما پایه اصلی معافیت‌‌‌ها در قانون جدید مالیاتی حمایت از سبد مصرفی خانوار است و عمده تغییر در قانون جدید مالیاتی نیز مربوط به فروش طلا و جواهر است.

عبادی، معاون امور مالیاتی اداره کل امور مالیاتی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملت» اظهار داشت: قانون مالیات بر ارزش افزوده تاکنون به صورت آزمایشی اجرا می‌شد و قانون قدیمی صرفا تا ۱۵ دی ماه سال جاری قابلیت اجرا داشت.

وی با بیان اینکه امسال قانون جدید به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، افزود: این قانون شش ماه بعد از ابلاغ باید اجرایی می‌شد که از ۱۳ دی ماه جاری به اجرا در آمده است.

معاون امور مالیاتی اداره کل امور مالیاتی استان زنجان با بیان اینکه در قانون جدید برای تولید کنندگان تسهیلات در نظر گرفته شده است، گفت: مردم می‌توانند از مزایای این طرح استفاده کنند چراکه عمده مواد مورد نیاز مردم که شامل کالاهای اساسی است مانند قند، شکر، گوشت معاف از مالیات هستند.

وی با بیان اینکه عمده تغییر در قانون جدید مالیاتی مربوط به فروش طلا و جواهر است، عنوان کرد: در قانون قدیمی کل فروش طلا که انجام می‌شد و فاکتور صادر می‌شد مشمول ۹ درصد مالیات بود اما در طرح جدید تنها سود و دستمزد مشمول طرح مالیات است.

عبادی درباره ویژگی‌‌‌های قانون جدید گفت: حمایت از تولید با امکان استرداد مالیات به‌‌‌ویژه در بخش ماشین‌‌‌آلات خطوط تولید یکی از نقاط قوت این قانون محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه معافیت‌‌‌های مالیاتی نیازمند اصلاح هستند تصریح کرد: پایه اصلی معافیت‌‌‌ها در قانون جدید حمایت از سبد مصرفی خانوار است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست