• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۱-۲۷
  • شناسه خبر: 26711

بیش از ۹۰ روستا در استان زنجان فاقد اینترنت هستند/اپراتور‌هاپوشش یکسان ندارند،سرویس رومینگ را فعال کنید

مطالباتی در خصوص افزایش سرعت اینترنت وجود دارد و مردم از سرعت ضعیف اینترنت و عدم آنتن‌دهی ناراضی هستند، تلاش می‌شود تا بعد از اتمام تجهیز همه روستا‌ها به اینترنت تغییراتی به لحاظ افزایش کیفیت انجام دهیم.تمام اپراتور‌ها ...

حامد سرائی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملت» با بیان اینکه پوشش اینترنت در استان نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده است اظهار داشت: در حال حاضر از ۷۱۲ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، قریب به ۶۱۷ روستا دارای اینترنت هستند که تقریبا ۸۷ درصد روستاها را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ روستا در سطح شهرستان‌های مختلف استان فاقد اینترنت هستند، افزود: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون قریب به ۲۹ روستا در شهرستان خدابنده از اینترنت بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات زنجان با بیان اینکه در سطح شهرستان ماهنشان نیز قریب به ۲۰ روستا فاقد اینترنت است، گفت: طبق برنامه‌ریزیهای موجود مقرر است تا پایان سال ۱۴۰۱ تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت متصل شوند.

وی با اشاره به اینکه سعی شده تا تمام مدارس روستایی به اینترنت متصل شوند و به لحاظ آموزش‌های مجازی مشکلات مرتفع شود، عنوان کرد: در برخی روستاهای فاقد اینترنت همراه، اینترنت ADSL وجود دارد و مردم از آن بهره‌مند هستند.

سرائی با یادآوری اینکه گاها مطالباتی در خصوص افزایش سرعت اینترنت وجود دارد و مردم از سرعت ضعیف اینترنت و عدم آنتن‌دهی ناراضی هستند، تصریح کرد: تلاش می‌شود تا بعد از اتمام تجهیز همه روستا‌ها به اینترنت تغییراتی به لحاظ افزایش کیفیت انجام دهیم. در توسعه ارتباطات از توان و ظرفیت اپراتور‌های مختلف استفاده شده است و تمام اپراتور‌ها در تمام نقاط پوشش یکسان ندارند اما قابلیت رومینگ را برای بهره‌مندی از ارتباط پایدار می‌توان استفاده کرد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست