• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۲-۰۵
  • شناسه خبر: 26862

مناطق حاشیه‌ای و شهرک‌های جدید زنجان با کمبود مدرسه ابتدایی مواجه است

با توجه به تراکم دانش‌آموزی در دوره‌های مختلف شرایط متفاوتی به لحاظ نیاز به مدرسه وجود دارد و در دوره ابتدایی خصوصا در شهرستان زنجان مناطق حاشیه نشینی و شهرک‌های جدید الاحداث نیازمند احداث مدارس است.

اسماعیلی، مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملت» با بیان اینکه خیرین مدرسه جزو بازوان اصلی و حمایت کننده آموزش و پرورش هستند، اظهار داشت: یکی از اهدافی که خیرین مدرسه ساز دنبال می‌کنند ایجاد مراکز فرهنگی و و ورزشی، بیشتر در مکان‌هایی است که حضور دولت پایین بوده و امکانات کمتری وجود دارد.

وی افزود: با توجه به تراکم دانش‌آموزی در دوره‌های مختلف شرایط متفاوتی داریم اما در حال حاضر در مقطع ابتدایی مسائلی وجود دارد و با توجه به تراکم دانش‌آموزی در دوره ابتدایی خصوصا در شهرستان زنجان مناطق حاشیه نشینی و شهرک‌های جدید الاحداث نیازمند احداث مدارس هستیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: خوشبختانه ۲۳ درصد افزایش همیاری خیران در مدرسه سازی در استان وجود دارد و رقمی معادل با ۲۷ میلیارد تومان در راستای مدرسه سازی توسط خیران تامین شده است.

وی تصریح کرد: استان زنجان جایگاه مناسلی در بحث مدرسه سازی توسط خیران دارد و در جشنواره‌های مختلفی که در سال‌های گذشته برگزار شده که البته در دو سال اخیر کرونا مانع از این امر شده است، استان زنجان جزو ۳ استان برتر در زمینه ساخت مدارس است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست