• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۱-۱۸
  • شناسه خبر: 27239

نگران افزایش قیمت داروی بیماران ام اس و کمبود آن هستیم

در تامین دارو های بیماران ام اس کمبود داریم . قیمت داروها نیز به ویژه در مدت اخیر بسیار بالارفته و تامین آن برای برخی بیماران آسان نیست. . با تصمیمات ارزی جدید در دولت نیز همچنان نگران افزایش قیمت دارو و کمبود آن خواه ...

رئیس انجمن حمایت از بیماران ام اس زنجان در گفت و گو با خبرنگار « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد : زنان بیش از مردان درگیر بیماری ام اس می شوند و و این آمار در مبتلایان در استان هم به همین شکل است.

صلاحی مقدم با بیان اینکه معمولا ابتلا به ام اس از سنین ۲۰- تا ۴۵ سال اتفاق می افتد گفت:۹۸۰ نفر بیمار مبتلا به ام اس عضو این انجمن هستند و خدمات حمایتی دریافت می کنند.

وی گفت: شروع درگیری بسته به اینکه اعصاب کدام عضو را درگیر کند علائم ان متفاوت خواهد بود. ممکن است تاری دید و مشکلات بلع بروز کند و ممکن است مشکلات گوارشی و حتی بی اختیاری در ادرار را ایجاد کند. البته این بیماری در صدی ژنتیکی هم هست و در مناطق سردسیری هم ابتلا بیشتر است .

صلاحی مقدم با بیان اینکه درمان قطعی تا کنون برای این بیماری اعلام نشده است گفت: در اکثر مواقع نقش ما کنترل بیماری و جلوگیری از شدت یافتن آن است.

رئیس انجمن حمایت از بیماران ام اس استان زنجان با بیان اینکه در تامین دارو های این بیماران کمبود داریم گفت: قیمت داروها نیز به ویژه در مدت اخیر بسیار بالارفته و تامین آن برای برخی بیماران آسان نیست .

وی گفت: داروهای بیمارن ام اس به صورت سهمیه ای است که در سامانه ثبت شده و دو داروخانه رجایی و ۵شهریور دارو های بیماران ام اس را ارائه می کنند و بیماران هم هر ماه به همان جا مراجعه می کنند.

صلاحی مقدم با بیان اینکه داروی بیماران ام اس رایگان نیست گفت: یک بخشی از آن را بیمه تقبل می کند و بخش دیگر را معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و بخش دیگر را خود بیمار باید بدهد. مثلا در تامین هزینه سنگین برخی آمپول ها که نزدیک ۲۰ میلیون می شود ۹۰ درصد را علوم پزشکی تقبل می کند و ۱۰ درصد یعنی ۲ میلیون را خود بیمار باید بدهد که تامین آن برای همه آسان نیست . البته برخی داروها قرص های معمولی هستند که تا ۳۰۰ هزار تومان را انجمن توان پرداخت دارد و همینطور آزمایش هایی که دوبار در سال باید انجام شود که تحت پوشش دانشگاه نیست و خود بیمار باید بپردازد.

رئیس انجمن ام اس استان زنجان با اشاره یه هنوسانات ارز و قوانین جدید دولت گفت: با این وضعیت همچنان نگران افزایش قیمت دارو و کمبود آن خواهیم بود.

صلاحی مقدم با بیان اینکه بخش عمده فعالیت انجمن حمایت از بیماران ام اس مروبط به حمایت دارویی است گفت: ساختمان این انجمن هنوز کامل نیست که بتوان به عنوان کلینیک مخصوص بیماران ام اس از آن استفاده کرد.

وی افزود:در حال حاضر ۸۰ درصد این ساختمان کامل است و به دنبال کسب موافقت اوصولی و پروانه بهره برداری برای بخش فیزیوتراپی هستیم.ضمن اینکه اگر درمانگاه و بخش سوئیت این ساختمان هم راه اندازی شود . پذیرش بیمار از شهرستانها و همراه آنها نیز آسان خواهد بود.اما اولویت ما راه اندازی بخش فیزیو تراپی است که با دریافت استانداردهای لازم و موافقت اصولی و پروانه بهره برداری این بخش نیز راهخ اندازی خواهد شد.

رئیس انجمن حمایت از بیماران ام اس با بیان اینکه ما هیچگونه بودجه دولتی نداریم و همه هزینه های این انجمن توسط خیرین تامین می وشد گفت: در تکمیل این ساختمان و همچنین تجهیزات و هزینه های درمان و داروی بیماران نیز تاکنون از کمک های خیرین بهره مند بودیم و یاری بیشتر خیرین را هم برای تکمیل آن می طلبیم .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست