• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۵-۲۲
  • شناسه خبر: 28571

از سال گذشته تا کنون۶۶ پرونده از بیمه سلامت استان زنجان خدمات ناباروری دریافت کرده اند/ نشاندار شدن ۱۲۰ دریافت کننده خدمات ناباروری برای تسهیلگری در بیمه سلامت

تعداد ۱۲۰ بیمه شده مراجعه کننده خدمات ناباروری نشاندار شده اند که با نشاندار شدن این مراجعین و تشکیل پرونده الکترونیک در سامانه نسخه الکترونیک در اخذ خدمات باروری تسهیلگری برای این تعداد اتفاق می افتد.

کرمی،معاون درمان اداره کل بیمه سلامت استان زنجان در گفت و گو با « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: براساس قانون جوانی جمعیت بیمه های پایه باید ۹۰درصد هزینه درمان نازایی را پرداخت کنند که از آذر ۱۴۰۰ تاخرداد ۱۴۰۱ مجموعه خدمات ارائه شده هم در بخش پرداخت خسارت و هم در بخش مراکز طرف قرارداد ۶۶ پرونده خدمت گرفته اند.

کرمی گفت: خدمت رسانی در قالب تعهدات خدمات ناباروری یا با مراجعه به مرکز ناباروری طرف قرارداد استان در بیمارستان موسوی انجام می شود که این بخش یکی از بخش های ناباروری در کشور است که موفقیت های قابل توجهی دارد.

وی افزود: در حالت دوم نیز مراجعین به یکی از مراکز غیر طرف قرارداد مراجعه می کنند که مثل سایر تعهدات سهم خود را پرداخت می کنیم، که از ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ با قانون جدید در خدماتی که به مراجعین نابارور قابل پرداخت نبود و صرفاً با بیمه های تکمیلی پرداخت می شد را سهن خود را پرداخت می کنیم .

معاون درمان اداره کل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه تعداد پرونده های ناباروری در دو قسمت طرف قرارداد و پرداخت خسارت( مراجعه به مراکز غیر طرف قرارداد) تفکیک می شود گفت: در سال ۱۴۰۰ در بخش پرداخت خسارت تعداد ۱۰ پرونده و در سال ۱۴۰۱ تا پایان خرداد ۲۱ پرونده خدمات گرفته اند.

وی افزود: تعداد پرونده ها در بخش مراجعان به مراکز طرف قرارداد نیز در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۸ پرونده و تا پایان خرداد ۱۴۰۱ تعداد ۱۷ پرونده بوده است که مجموعاً ۶۶ پرونده خدمات گرفته اند.

کرمی افزود: تعداد ۱۲۰ بیمه شده مراجعه کننده خدمات ناباروری نیز نشاندار شده اند که با نشاندار شدن این مراجعین و تشکیل پرونده الکترونیک در سامانه نسخه الکترونیک در اخذ خدمات باروری تسهیلگری برای این تعداد اتفاق می افتد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست