• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۵-۲۴
  • شناسه خبر: 28606

برای ۸۷ درصد واحدهای مسکن روستایی استان زنجان سند مالکیت صادر شده است

صدور سند مالکیت از سال ۹۹ توسط بنیاد مسکن اجرا می شود و استان زنجان در صدور سند مالکیت رتبه اول کشور را دارد و تا کنون سند مالکیت برای ۷۸درصد مسکن روستایی صادر شده است و ۲۲ درصد باقی مانده نیز در حال انجام است.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» رضا خواجه ای مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در نشست خبری با بیان اینکه بنیاد مسکن در سه حوزه عمران روستایی و بازسازی مسکن روستایی و مسکن شهری فعالیت عمرانی و اجرایی دارد گفت: مطالعه طرح هادی در ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان انجام شده است و برای ۶۰ روستای زیر بیست خانوار نیز انجام میشود.

خوجه ای با بیان اینکه ۲۴۰ روستای نیازمند بازنگری در طرح هادی بودند که برای ۱۲۳ روستا امسال بازنگری انجام خواهد شد گفت: ۱۰ میلیارد تومان برای طرح هادی ۹۹ روستا پیش بینی شده است و میانگین کشوری اجرای طرح هادی ۴۹درصد است که اما در استان زنجان طرح هادی ۵۸ درصد انجام شده است .

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: از ۷۱۰ روستای استان توانستیم در ۴۳۲ روستا اجرای طرح هادی را داشته باشیم درسال ۱۴۰۰ به میزان ۸۴ میلیون تومان برای طرح هادی در نظر گرفتیم که حدود ۵۵ درصد آن تخصیص یافته است .
خواجه ای با بیان اینکه امسال طرح هادی در ۴۳۲ روستای استان اجرا شده است، افزود: سال گذشته برای ۸۷ روستای نیازمند اجرای طرح هادی ۸۴ میلیارد اعتبار پیش بینی شده بود که ۴۷ میلیارد از منابع استانی برای ۶۰ روستا ابلاغ شد.


مدیر کل بنیاد مسکن استان زنجان با بیان اینکه صدور سند مالکیت از سال ۹۹ توسط بنیاد مسکن اجرا می شود گفت: استان زنجان در صدور سند مالکیت رتبه اول کشور را دارد و تا کنون سند مالکیت برای ۷۸درصد مسکن روستایی صادر شده است و ۲۲ درصد باقی مانده نیز در حال انجام است، تلاش می کنیم که که همچنان این رتبه را حفظ کنیم.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: طرح منظومه های روستایی در طارم و خدابنده عملیاتی شده است و مابقی مناطق فراخور نیاز عملیاتی خواهد شد.


وی افزود: اینکه مقاوم مسکن روستایی از سال ۹۷ اجرا می شود و در استان ۹۲ هزار و ۶۵۰ مسکن روستایی وجود دارد که تاکنون ۵۱ هزار واحد مسکونی مقاوم سازی شده است. ۵۵ درصد واحدهای مسکونی روستایی مقاوم سازی شده است و امسال نیز مقاوم سازی ۵ هزار واحد پیش بینی شده است.همچنین برنامه ریزی شده است تا سال ۱۴۱۰ تمام واحدهای مسکونی روستایی مقاوم سازی شود و جشن مقاوم سازی مسکن روستایی را برگزار کنیم.


این مسئول به ساخت ۱۶۶ واحد مسکونی برای خانواده های دارای دو فرزند معلول اشاره کرد و افزود: ۸۷۴ فقره تسهیلات بلاعوض به مبلغ ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون به این افراد واگذار شده است.


مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در خصوص مسکن شهری نیز گفت: این مجموعه متولی مسکن شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر است و  تاکنون  برای تمام متقاضیان مسکن تشکیل پرونده انجام شده و  ۱۸۸ قطعه زمین در اختیار بنیاد قرار گرفته است.پروژه ۳۶۷ واحدی در زنجان در حال اجرا است و ۱۸۰۰ واحد در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر در دستور کار است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست