• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۶-۰۳
  • شناسه خبر: 28754

زنجانی ها از ابتدای سال ۴۵ میلیارد و۳۷۴ میلیون تومان زکات پرداخت کردند

از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۵ میلیارد و ۳۷۴ میلیون تومان زکات واجب، مستحب، فطریه، کفاره و رد مظالم در استان زنجان جمع آوری شده است .

روح اله صالحی مدیرکل کمیته امداد و دبیر شورای زکات استان در گفت و گو با خبرنگار«پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۵ میلیارد و ۳۷۴ میلیون تومان زکات واجب، مستحب، فطریه، کفاره ورد مظالم جمع آوری شده است .

وی افزود: زکات به عنوان یک واجب دینی باعث طهارت وتزکیه مال می شود و با تزکیه مال طهارت روح نیز محقق خواهد شد و با ترویج، فرهنگ سازی ونهادینه شدن این واجب الهی برکات آن در زندگی عموم مردم جاری می شود.

صالحی با تأکید بر ضرورت توجه به اولویت هزینه کرد زکات برای امور معیشت، درمان، جهیزیه و مسکن نیازمندان،افزود: بر اساس آمار های موجود ۹۷ درصد زکات جمع آوری شده در امور نیازمندان و ۳ درصد نیز در پروژه های عام المنفعه در  همان محلی که زکات جمع آوری شده هزینه شده است.

صالحی با بیان اینکه مردم مومن و معتقد استان زنجان جزء استانهای برتر کشور در پرداخت زکات هستند، افزود: استان زنجان همواره در حوزه ساماندهی وجمع آوری زکات جزو استانهای پیشرو بوده، که نشان ازایمان، اعتقادات وباورهای عمیق دینی مردم پایتخت شور وشعور حسینی به انجام فرائض دینی می باشد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست