• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۷-۰۴
  • شناسه خبر: 29104

محدودیت های اخیر در سوختگیری در جایگاههای سوخت استان به زودی رفع می شود و به روال قبل برمی گردد

محدودیتهای ایجاد شده در سوختگیری در جایگاه های سوخت استان تا پایان مهرماه جاری رفع خواهد شد و شرایط به روال قبل برخواهد گشت.

به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»حمید حبیبی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان اظهار کرد: در حال حاضر ۲۸۸ واحد تولیدی و صنعتی در استان زنجان به صورت مستقیم از سوخت مازوت استفاده می کنند.

حبیبی گفت: در شهریور ماه سالجاری تراز تولید بنزین نسبت به مصرف در کشور منفی شده بود که متأسفانه بخشی از دلایل آن به اورهال پالایشگاهها، پایان یافتن شیوع ویروس کرونا، افزایش مصرف و همچنین ،افزایش سفرهای تابستانی است که در کل کشور و سطح استان با این مشکل مواجه بودیم .

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان با اشاره به اینکه موضوع دیگری نیز از جمله تغییرات منطقه ای و بین المللی در بحث انرژی باعث شد که نرخ بنزین و گازوئیل در کشورهای شرقی، غربی و جنوبی کشور به شدت بالا برود بیان کرد: به عنوان مثال گازوئیلی که به مبلغ ۳۰۰ تومان در سطح کشور توزیع می شود، قیمتش در مرزهای شرقی به ۷۷ هزار تومان رسید و بنزینی که با قیمت ۱۵۰۰ تومان و با نرخ دوم ۳۰۰۰ تومان توزیع می کنیم به بالای ۴۸ هزار تومان رسید، که این مسائل باعث شد تا میل به قاچاق و انحراف خارج از شبکه و خروج فرآورده های نفتی از استان بیشتر شود.

حبیبی افزود: در این راستا تصمیماتب اتخاذ شد که سوخت بنزین و گازوییل به دست مصرف کننده واقعی برسد و ضمن اینکه به نارضایتی منجر نشود و مردم به سوخت مورد نیاز دسترسی لازم داشته‌ باشند ،از انحراف خارج از شبکه و قاچاق سوخت پیشگیری لازم شود.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان گفت: هیچ سهمیه سوختی از دارندگان خودروها کم نشده است و همان سهمیه ۶۰ لیتر سرجای خود بود فقط ۲ محدودیت در کل کشور ایجاد شد که استان زنجان هم مستثنی از این محدودیت ها نبود.
وی افزود: محدودیت اول که اجرا شد این بود که تعداد کارت های آزاد موجود در استان را کاهش دادیم که در داخل شهر این کاهش محسوس نبود و باتوجه به اینکه استان زنجان کریدور تردد شمال‌غرب کشور است در آن مناطق محدودیت ها را بیشتر کردیم و تعداد کارت آزاد جایگاه ها کاهش یافت تا مردم از کارت شخصی خود استفاده کنند که کارت های آزاد عاملی برای انحراف خارج از شبکه و قاچاق سوخت از استان نشود.

حبیبی گفت: محدودیت دوم اجرا شده نیز سقف سوخت گیری ۳۰ لیتر بود که به این منظور بود تا مسافران و گذری ها سوخت مازاد از استان نگیرند که هر دوی این محدودیت ها تا پایان مهرماه جاری حل خواهد شد و به روال طبیعی برخواهیم گشت.

این مسئول با اشاره به اینکه اورهال پالایشگاههای جنوب کشور نیز به سرانجام رسیده است و از ۱۰ مهرماه سالجاری دوباره فازهای جدید پالایشگاه ستاره به مدار عملیات می آید و تراز تولید از روز گذشته به سمت مثبت رفته است و مشکلی در خصوص فرآورده‌های نفتی بخصوص بنزین نخواهیم داشت .

حبیبی با بیان اینکه بنده مایل به این محدودیت در ارائه ۳۰ لیتر بنزین نبودم گفت : این محدودیت بجز دردسر و گرفتاری برای مصرف کننده های بنزین و نارضایتی مردم سودی نداشت و جزء استان هایی بودیم که همان سهمیه ای که داشتیم را مراعات کردیم و در مصرف بنزین کاهش بوجود آمد و فقط ۶ درصد از سهمیه تخصیص یافته مصرف شد.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان خاطرنشان کرد: استان های منتهی به مسیرهای اربعین حسینی به دلیل راحتی دسترسی زائرین به سوخت سهمیه ۶۰ لیتر به قوت خود باقی بود به استثنای تهران که بقیه استان ها نیز این محدودیت اعمال شده بود که طی مکاتبات صورت گرفته و همچنین تراز مثبت انجام شده در آینده نزدیک استان به حالت طبیعی برمی‌گردد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست