• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۸-۳۰
  • شناسه خبر: 29701

استان زنجان درنیروی کار بخش ساختمان به اشباع رسیده است/ در ۱۰ سال گذشته انباشت تقاضا برای مسکن را داشتیم

استان زنجان در دو فصل متوالی به خاطر اجرای طرح نهضت مسکن ملی کمترین نرخ بیکاری را به خود اختصاص داده است. نرخ بیکاری در تابستان امسال ۵.۵ درصد و در بهار ۵.۴ درصد بوده و در اقتصاد ۵.۵ درصد نرخ بیکاری طبیعی است و استان ز ...

به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» خلیل قاسملو معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان در بازدید از آخرین وضعیت پروژه‌های نهضت ملی مسکن در غرب زنجان اظهار کرد: طی هفته گذشته جلسه‌ای با سیستم بانکی استان برگزار شد. تعهد بانک مسکن استان ۱۴ هزار و ۷۰۰ واحد است که سهمیه سایر بانک‌ها مشخص شده و قرار شد این سهمیه مشخص به بانک‌هایی که سهمیه دارند ابلاغ شود.

قاسملو گفت: پروژه‌های مسکنی که در استان شروع می‌شود باید به صورت پویا ثبت نام شود که باعث می‌شود پروژه‌ها بر حسب مشارکت افراد موقع تحویل، اولویت بندی می‌شوند.

وی با بیان اینکه استان زنجان در دو فصل متوالی به خاطر اجرای طرح نهضت مسکن ملی کمترین نرخ بیکاری را به خود اختصاص داده است، گفت: نرخ بیکاری در تابستان امسال ۵.۵ درصد و در بهار ۵.۴ درصد بوده و در اقتصاد ۵.۵ درصد نرخ بیکاری طبیعی است و خوشبختانه استان در خصوص نیروی کار بخش ساختمان به مرحله اشباع رسیده است.

قاسملو با اشاره به تامین مصالح ساختمانی که در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده می‌شود گفت: تمام واحدهایی که در استان در زمینه تولید مواد اولیه و متغیرهای که در شکل دادن به مسکن دخیل هستند و فعالیت می‌کنند احصا شده و در این خصوص نشست‌هایی برگزار خواهد شد تا خطوط تولید و شیفت‌های کاری افزایش پیدا کند و از تولیدات هم پشتیبانی خواهیم کرد تا در تامین مصلح ساختمانی کمترین مشکل را داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان، با بیان اینکه در سال بیش از هفت هزار و ۵۰۰ واقعه ازدواج در استان زنجان رخ می‌دهد، افزود: در ۱۰ سال گذشته انباشت تقاضا در مسکن را داشتیم و عرضه مسکن محدود بوده است.

وی گفت: حمایت لازم از واحدهای تولیدی خطوط «شن و ماسه» و «سیمان» و غیره را خواهیم داشت و باید پشتیبانی لازم از توسعه خطوط تولید مصالح ساختمانی و سرمایه در گردش را داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان، با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکل کمبود یونولیت در استان زنجان وجود دارد افزود: تولید و واحد تولیدی این محصول کم است که باید تامین شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست