• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۹-۰۷
  • شناسه خبر: 29899

ایجاد شبکه ای از گلخانه های کوچک مقیاس برای اولین بار در زنجان/ اخذ مجوز تاسیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان

با توجه به اینکه احداث گلخانه ها ی بزرگ ممکن است از عهده جوانان بر نیاید ، براساس الگوی جدید، به دنبال ایجاد شبکه ای از گلخانه های کوچک هستیم که بین ۱۲۰ تا ۲۴۰ مترمربع مساحت دارند و مجموعه آزمایشگاهی این نوع گلخانه ها را ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» محمدجعفر صدیق دامغانی‌زاده، مشاور وزیر و رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات در حاشیه کارگروه توسعه اقتصاد دیجیتال( تاد) با بیان اینکه  استان زنجان در جهت توسعه اقتصاد دیجیتال، حرکت خود را آغاز کرده است گفت:  با توجه به اینکه احداث گلخانه ها ی بزرگ ممکن است از عهده جوانان بر نیاید ،  براساس الگوی جدید، به دنبال ایجاد شبکه ای از گلخانه های کوچک هستیم که بین ۱۲۰ تا ۲۴۰ مترمربع مساحت دارند.

صدیق گفت:  مجموعه آزمایشگاهی این نوع گلخانه ها را برای اولین در استان زنجان ایجاد خواهیم کرد. به‌طور معمول گلخانه های زیر یک‌هزار متر مربع، اقتصادی نیستند ولی بر اساس اقدامات و پیاده سازی نمونه ها،گلخانه های تا ۳۰۰ متر مربع را هم اقتصادی کردیم.یعنی در محوطه های نزدیک شهر، میتوان مجتمع های گلخانه هایی را ایجاد تا جوانان بتوان در آنها کسب در آمد کنند.

استاندار زنجان نیز با بیان اینکه زنجان یکی از معدود استان هایی است که امسال مجوز تاسیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات را گرفته است گفت: این پارک در محل مجتمع فناوری اطلاعات و ارتباطات زنجان مستقر خواهد شد.

وی افزود:  در این راستا چند کار بزرگ در استان تعریف شده که یکی از آنها مساله تولید محتوای دیجیتالی است که تعدادی جوان به عنوان دانش پذیر در پارک فاوا(فناوری اطلاعات و ارتباطات) جذب خواهد شد تا برای تولید محتوا آموزش های لازم را ببینند.

افشارچی گفت:  در حوزه کشاورزی به ویژه کشاورزی گلخانه ای هوشمند، کمک هایی را از مرکز هم از وزارت ارتباطات و هم وزرات جهاد کشاورزی خواهیم گرفت.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست