• تاریخ: ۱۴۰۱-۱۰-۲۲
  • شناسه خبر: 30648

مدیران دستگاه ها براساس جذب اعتبارات بخشی ارزیابی خواهند شد/ دستگاه ها موظف به مولدسازی اموال خود هستند

مدیران صرفا بر مبنای این که ذره ای اعتبار استانی به آنها داده شود ارزیابی نمی شوند و هر چقدر در بیشتر کردن بودجه های بخشی تلاش کنند در ارزیابی آنها لحاظ خواهد شد.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» محسن افشارچی استاندار زنجان در جلسه برنامه ریزی و توسعه استان زنجان با بیان اینکه هر دستگاهی باید یک کارنامه پروژه های عمرانی داشته باشد و نسخه ای از این کارنامه به معاونت عمرانی استانداری تحویل شود گفت: در کل کشور به دلیل مضیقه های اعتباری پروژه های عمرانی با مشکل مواجه هستند و در معاونت عمرانی به دنبال این هستیم که با ایجاد یک سامانه اطلاعاتی از پروژه ها بررسی دقیقتری از وضعیت استان داشته باشیم.

افشارچی گفت: اگر پروژه ها به این صورت پیگیری نشود و پروژه های عمرانی را یکسال یکبار بررسی کنیم از وضعیت پروژه ها خبرنخواهیم داشت لذا برنامه این است که با فاصله کمتری در جریان پروژه ها قرار بگیریم .

وی افزود: با توجه به محدودیت بودجه عمومی باید حواسمان به محل هایی که میتوانیم از آن اعتبار جذب کنیم باشد. اولین کاری که انجام داده ایم این است که بهره مندی استان از بودجه عمومی را بیشتر کنیم. در حوزه های دیگر هم از جمله حقوق معادن هم داریم تلاش می کنیم .

افشارچی در خصوص پسماند روی نیز گفت: ۲۰۰ میلیارد درآمد و ۲۰۰میلیارد هزینه از این محل برای سال آینده خواهیم داشت و روی این موضوع بسیار جدی هستیم و تاکید داریم .

استاندار زنجان با بیان اینکه مدیران دستگاهها هرچقدر که بتوانند از ابزارها استفاده کنند و اعتبارات بیشتری جذب کنند امتیازشان بیشتر و مثبت خواهد بود گفت: مدیر هردستگاهی به هر مقداری که بودجه های بخشی استان را مرتفع می کند امتیاز می گیرد.بودجه استانی محدود است ولی جذب بودجه های بخشی مهم است.

افشارچی با اشاره به الزام دستگاهها به مولدسازی اموال خود گفت: همه ادارات برای سال بعد موظف هستند مولد سازی کنند که این موضوع به عهده سازمان مدیریت است. برای استان زنجان ۳۰۰ میلیارد در نظر گرفته اند که با این مبلغ میتوان بسیاری از پروژه های ناتمام را تکمیل کرد.

وی تاکیدکرد: مدیران صرفا بر مبنای این که ذره ای اعتبار استانی به آنها داده شود ارزیابی نمی شوند و هر چقدر در بیشتر کردن بودجه های بخشی تلاش کنند در ارزیابی آنها لحاظ خواهد شد.

وی گفت : تاکید می کنم که این ذهنیت گذشته در مورد تمرکز بر اعتبارات استانی باید عوض شود .

افشارچی در خصوص ایجاد بازارچه ها و پایانه صادراتی محصولات کشاورزی نیز گفت: وقتی صحبت از ایجاد ثبات اقتصادی و کنترل تورم می شود نباید همه توجه ما به سمت بازرسی باشد بلکه باید زیرساختها را درست کرد.

وی گفت: پروژه هایی که چندین سال است آغاز شده باید تکمیل شود تا تکثر ارائه خدمت داشته باشیم که پایانه صادراتی هم از این نوع تکثر ارائه خدمت است .

افشارچی گفت: در حال حاضر در حال ساخت بزرگترین مجتمع گلخانه ای در هیدج هستیم که نیازمند سردخانه و دیگر امکانات برای صادرات هستیم و اگر بخواهیم به صورت کلان حرکت کنیم باید این زنجیره را تکمیل کنیم و این پروژه پایانه صادراتی هم بخشی از آن است .

گفتنی است در این جلسه از خلیل قاسملو قدردانی شدو حسین محمدی به عنوان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان معارفه شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست