• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۲-۱۹
  • شناسه خبر: 32498

تصویب ساخت پروژه مسیر آرامستان و ساماندهی زنجانرود با هزینه ۹۹۷ میلیارد تومان در زنجان

پروژه طراحی و ساخت اصلاح هندسی و تقاطع های غیر همسطح بلوار شهیدان کریمی و ساماندهی کانال زنجانرود به مبلغ ۹۹۷ میلیارد تومان در شورای شهر زنجان به تصویب رسید.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» در هشتاد و دومین جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان تایید اسناد قرارداد پروژه طراحی و ساخت اصلاح هندسی و تقاطع های غیر همسطح بلوار شهیدان کریمی و ساماندهی کانال زنجانرود به تصویب رسید.

علیرضا انصاری معاون عمرانی و زیر بنایی شهرداری زنجان در این جلسه و در توضیح این طرح گفت: سال گذشته سال پرتلاشی برای حوزه های مختلف شهری بود که بخشی از آنها مربوط به مطالعات امور زیربنایی و مطالعات شهری از جمله مطالعه طرح ترافیک شهری بود.

انصاری گفت: یکی از مطالعاتی که انجام شد موضوع ساماندهی مسیر آرامستان یا بلوار شهیدان کریمی بود که مطالعات و طراحی های اولیه در قالب ۷سناریو توسط شرکت مهندسین مشاور انجام شد و در نهایت یکی از این طرحها انتخاب تایید شد که به صورت پروژه طرح و ساخت، برای مدت دو سال در قالب پروژه همکاری شهرداری زنجان با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء قرارداد منعقد شد.

انصاری گفت: هماهنگی لازم در این خصوص انجام شده و در صورت تامین مالی از اواخر خرداد این پروژه آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه اصلاح هندسی در برخی مسیرها از جمله سه راه امجدیه بصورت همسطح صورت خواهد گرفت گفت: این اصلاحات از خیابان سه راه امجدیه آغاز و خیابان های شهید مطهری، ۱۷شهریور،شهید پیر محمدی، و شهید موسوی را تحت تاثیر قرار خواهد داد و با توجه به نیازی که از بلوار شهیدان کریمی به بلوار ۲۲ بهمن داریم و گردش به چپ هایی که آنجا اتفاق می افتد و پیک ترافیک شدید ، می توان گفت ترافیک آن منطقه با این اصلاح هندسی و تقاطع غیر همسطح برطرف خواهد شد.

انصاری گفت: تقاطع بعدی که دچار تغییرات خواهد شد میدان سپاه خواهد بود که از حالت میدان خارج و به صورت یک تقاطع همسطح و در کنارش یک پل جهتی مسیر بلوار شهیدان کریمی را به بلوار ۲۲بهمن متصل خواهد کرد ومیدان مدیریت نیز به صورت تقاطع غیر همسطح زیرگذر مشابه تقاطع دادگستری و اتصال بلوار شهیدان کریمی به صورت زیرگذر و خیابان عاصم زنجانی به صورت روگذرخواهد بود.

وی افزود: تقاطع خیابانهای شقایق و بلوارشهیدان کریمی نیز از حالت تقاطع خارج خواهد شد و دو تقاطع غیر همسطح یا دوربرگردانهای غیر همسطح برای اتصال ترافیک شمال به جنوب نقشه انجام خواهد شد.

انصاری گفت: این پروژه شامل سه زیرگذر( دوزیرگذر در انتهای پروژه یعنی خروجی شهر به صورت دوربرگردان ، میدان مدیریت به صورت تقاطع غیرهمسطح زیرگذرو یک رمپ جهتی برای دسترسی میدان شهیدان کریمی به سمت شرق و اتوبان ۲۲ بهمن از روی پل کوی فرهنگ)و یک روگذر خواهد بود.

معاون عمرانی و امورزیر بنایی شهرداری زنجان با بیان اینکه مبلغ کل هزینه احداث تقاطع ها و طراحی و ساخت ۹۰۷ میلیارد تومان خواهد بود گفت: در کنار طراحی و ساخت این پروژه، مبلغ ۹۰ میلیارد تومان نیز برای مهندسی و ساماندهی زنجانرود در همین قرارداد پیش بینی شده است و مجموعاً مبلغ این پروژه ۹۹۷ میلیارد تومان خواهد بود.

انصاری گفت: با استفاده از تجربیات پروژه سید الشهدا ، مطالعات زمین‌شناسی و مدیریت آب های سطحی در پروژه شهیدان کریمی لحاظ خواهد شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست