• تاریخ: ۱۴۰۲-۱۰-۰۵
  • شناسه خبر: 36243

احیاء و افتتاح هفت واحد صنعتی در سفر رییس جمهور به زنجان

همزمان با دور دوم سفر استانی رییس جمهور به زنجان هفت واحد صنعتی و معدنی با سرمایه گذاری ۱۷۶ هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال در استان احیاء و افتتاح خواهد شد.

به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» مجید گلشنی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با دور دوم سفر استانی رییس جمهور به زنجان، هفت واحد صنعتی و معدنی با سرمایه گذاری ۱۷۶ هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال در سطح استان احیاء و افتتاح خواهد شد.

گلشنی گفت: با راه اندازی این واحدها، هزار و ۹۳۴ نفر در واحدهای صنعتی و معدنی استان مشغول به کار خواهند شد.

وی با بیان اینکه یکی از واحدهای مهم آماده افتتاح در سفر رییس جمهور به زنجان، سرجین بافت است افزود: این واحد در سفر قبلی رییس جمهور به زنجان تعطیل بود که پس از پیگیری های مکرر صورت گرفته و رفع بخشی از مشکلات آن، شاهد راه اندازی فاز اول این واحد بزرگ صنعتی در دور دوم سفر رییس جمهور به استان خواهیم بود.

گلشنی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری صورت گرفته برای این واحد بالغ بر ۲۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال است و زمینه اشتغالزایی برای ۵۶۰ نفر را فراهم کرده است گفت: با فعالیت فاز اول واحد سرجین بافت سالانه چهار هزار تن نخ پنبه پلی استر و پارچه جین در استان تولید خواهد شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان افزود: واحد فولاد آسین ابهر یکی دیگر از واحدهای احیاء شده و آماده افتتاح در دور دوم سفر استانی رییس جمهور است که این واحد هم در شهرستان هیدج با سرمایه گذاری ۳۲ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی ۵۰۰ نفر مستقر شده و با تولید سالانه ۲۵۰ هزار تن به عنوان بزرگترین و به روزترین واحد تولید لوله بدون درز در استان زنجان به شمار می رود.

گلشنی با اشاره به احیای واحد آندیا فولاد ایجرود نیز گفت: این واحد تولیدی در شهرستان ایجرود ظرفیت تولید سالانه ۲۵۰ هزار تن کنسانتره آهن، ۲۵۰ هزار تن آگلومره و ۲۵۰ هزار تن فروسیلیکو منگنز و ۸۰۰ هزار تن شمش چدن با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیون دلار را دارد.

وی افزود: مجتمع فولاد البرز غرب با سرمایه گذاری یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان و واحد سیمین نخ ظریف با سرمایه گذاری سه هزارو ۲۵۰ میلیارد ریال در شهرستان ابهر، واحد شیشه زنگان پارس در سلطانیه با سرمایه گذاری هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و واحد میعاد نگین برنا نیز در زنجان آماده افتتاح در دور دوم سفر رییس جمهور به استان زنجان هستند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست