• تاریخ: ۱۴۰۲-۱۰-۱۰
  • شناسه خبر: 36378

پیش بینی ۹ هزار میلیارد اعتبار در سفر دوم رئیس جمهور به استان زنجان/ مهم‌ترین برنامه در سفر رئیس جمهور به زنجان، آب خواهد بود/ درخواست از رئیس جمهور برای دریافت پلکانی اقساط مسکن ملی از متقاضیان

در سفراول رئیس جمهور به استان به صورت پروژه محور پیش رفتیم، اما در این دوره برنامه محور پیش خواهیم رفت و مهم‌ترین برنامه برای آب خواهد بود. ۲۵ درصد بودجه‌ای که در این سفر خواهیم داد برای آب است.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» محسن افشارچی، استاندار زنجان در برنامه ارائه دستاوردهای دولت با حضور مردم زنجان به اقدامات انجام شده در استان در طی این دوسال اشاره و اظهار کرد: هر پروژه‌ای را که مولدسازی کنیم اگر به فروش رود تمام پروژه‌های استان حتی پیست دوچرخه سواری را می توان تکمیل کرد و امیدواریم تا سال بعد این پروژه را تکمیل و به اتمام برسانیم. با این وجود برای ورزشگاه ۳ هزار نفره ابهر و سایر پروژه‌ها قرار است در سفر رئیس جمهور اعتبار در نظر بگیریم.

افشارچی در مورد پروژه های پتروشیمی نیز گفت: یک گره بزرگ در حوزه پتروشیمی وجود داشت و آن گره حل شد و یکی از مسایل مطرح شده در سفر رئیس جمهور همین مسئله پتروشیمی است و امیدواریم سال آینده یک قسمت از این مجموعه آغاز به کار کند.

وی در حوزه صنعت و استفاده از پساب در این حوزه نیز با بیان اینکه راشا کاسپین ۵ هزار مترمکعب مصرف روزانه آب داشت اما در حال حاضر ۴ هزار متر مکعب از پساب استفاده می‌کند و میزان استفاده از آب پاک خود را به یک هزار لیتر کاهش داده است گفت: استفاده از حجم پساب در شهر زنجان به ۳۰ میلیون متر مکعب خواهد رسید.

استاندار زنجان گفت: برای تکمیل تصفیه پساب طارم اقدام شده است،  ۲۰۰ هکتار به شهرک صنعتی علی‌آباد اضافه شده که قرار است صنایع پاک مثل صنایع دستی در این محل مستقر شود، در حال انتقال پساب به شهرک شهید شهریاری هستیم. پسماند سرب و روی را نیز تعیین تکلیف شده است.

وی در خصوص فرودگاه زنجان نیز گفت: تا یک ماه و نیم آینده سرویس دهی فرودگاه زنجان بیشتر خواهد شد. درگام اول پرواز به کیش هم اضافه خواهد شد، ضمن اینکه تعداد پروازهای مشهد هم بیشتر خواهد شد.

مقداری که به عنوان میزان مصرف مرغ در استان اعلام می‌شود واقعی نیست

افشارچی گفت: در حوزه کشاورزی نیز چندین کار مهم در استان انجام شده است از جمله این که ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در هیدج برای ساخت بزرگترین گلخانه‌ای شیشه‌ای شده که کل تولیدات این واحد صادراتی بوده و ارزش افزوده حداکثری برای استان خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه به جای کاشت هندوانه باید به سمت کشت پسته رفت، گفت: قرار است در یک پروژه که در خصوص کشت پسته انجام شده قسمتی از درختان کشت شده که بخش اعظمی است به روستاییان همان منطقه واگذار شود.

افشارچی همچنین گفت: تولید گوشت مرغ دو برابر نیاز استان است و کاری که در استان انجام شد این بود که از زمان جوجه‌ریزی تا زمان کشتار کاملا شفاف شده است و قیمت مرغ در استان کنترل شده است، اما نکته جالب این است که بعد از این اتفاق متوجه شده‌ایم که واقعا مقداری را که به عنوان میزان مصرف مرغ در استان اعلام می‌شود واقعی نیست و مصرف کمتر از آن است. همچنین تولید گوشت گوساله در استان نیز کافی نیست و باید در این مورد تمرکز بیشتری داشته باشیم .

مسکن ملی من را پیر کرد

استاندار زنجان در مورد پروژه های نهضت ملی مسکن نیز گفت: ساخت مسکن ملی در زنجان همزمان با جهش قیمت دلار شد و وام ۳۵۰ میلیون تومانی نیز کافی نبود، البته تلاش کردیم مبلغ وام را بالاتر برده و میزان سود را نیز از ۲۳ به ۱۸ درصد کاهش دادیم. 

وی گفت: در حال حاضر در استان ۱۸ هزار واحد مسکن ملی در حال ساخت است ولی مسکن ملی من را پیر کرد. چون با بسیاری از مشکلات این پروژه برای اولین بار مواجه شدیم که باید حلش می کردیم؛ ازجمله کاهش نرخ سود تسهیلات، قرارداد متمم و افزایش تسهیلات. در هر صورت به رئیس جمهور نامه نوشته‌ام و تاکید کرده‌ام تا مبلغ اقساط مسکن ملی پلکانی از متقاضیان دریافت شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه در سفر ریاست جمهوری برای ۷۰۰ خانواده طبق قانون جوانی جمعیت، زمین تحویل داده خواهد شد گفت:نسبت به قیمت‌های مسکن حساسیت بسیار بالایی داریم با این وجود برای حدود ۱۰ هزار واحد مسکن افزایش تسهیلات را داشته‌ایم.

افشارچی در خصوص پروژه فجر نهضت ملی مسکن نیز گفت: این پروژه ایراد قانونی و شکلی ندارد و حتی کسانیکه که این واحدها را تحویل گرفته‌ند فرم« ج » سبز دارند و بزودی بررسی نهایی نتیجه این موضوع را به مردم ارائه خواهیم کرد.

در دور جدید سفر رئیس جمهور به استان برنامه محور پیش می‌رویم

افشارچی با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان زنجان نیز گفت: در سفر اول رئیس جمهور مقرر شد که به استان ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص یابد که تعهدات دولت ۹۰ درصد و با در نظر گرفتن تعهدات وزارتخانه ها ۶۰ درصد آن محقق شده است و در سفر دوم نیز نزدیک به ۹ هزار میلیارد برای استان اعتبار پیش‌بینی کرده‌ایم.

استاندار زنجان گفت: در سفر قبل به صورت پروژه محور پیش رفتیم، اما در این دوره برنامه محور پیش خواهیم رفت و مهم‌ترین برنامه برای آب خواهد بود. ۲۵ درصد بودجه‌ای که در این سفر خواهیم داد برای آب است.

وی گفت: در استان ما برداشت آب زیرزمینی بالا است، سد مراش و بلوبین در حدود ۸۰ میلیون متر مکعب مخزن ذخیره آب دارند، هم‌اکنون سد بلوبین آماده به آبگیری است و تا حدودی مشکل ایجرود و ماهنشان در حال حل شدن است.

افشارچی گفت: سد مشمپا تغییراتی در طرح یافته و در دور دوم از رئیس جمهور درخواست خواهیم کرد که بودجه‌ای را برای سد مشمپا در نظر بگیرند

وی با بیان اینکه همیشه لزومی به ایجاد سد‌های بزرگ نیست و اگر سد‌ها کوچک باشد نیز می‌توان از جاهای دیگر آب به پشت سد هدایت کرد گفت: برای دو سد مذکور ۴۵۰میلیون تومان از محل ماده ۵۶ اعتبار جذب شده است و یکی از موفقیت‌ها همین استفاده از ماده ۵۶ بود که توانستیم قسمت عمده کار را پیش ببریم. 

وی در مورد وضعیت کارخانه روغن نباتی جهان نیز گفت: صاحب کارخانه روغن نباتی جهان چندین شرکت بزرگ در کشور در شهرهای مختلف را متوقف کرده بود و در این دولت اقدامات این شخص متوقف و به سمتی می رویم که بدهی هایش به دولت پرداخت شود. فعلا براساس قانون حمایتی که در سال۱۳۴۸تصویب شده، باید هیئتی مدیریت این مجموعه را بر عهده بگیرد که در حال طی این مسیر هستیم که کارخانه را در اختیار این هیئت قرار دهیم.

رتبه سوم زنجان در فضای کسب و کار

وی با بیان اینکه استان زنجان در شاخص اشتغال، مشارکت اقتصادی، فضای کسب و کار استان در رتبه بالایی قرار دارد، گفت: استان زنجان در شاخص فضای کسب و کار استان سوم کشور است.

استاندار زنجان در پاسخ به سوالی با بیان اینکه در سفر آقای رئیس جمهور به استان برای جاده دندی اعتبار در نظر خواهیم گرفت، گفت: وزارتخانه‌ها در سفر اول رئیس جمهور به استان، پاسخگو نبودند.

وی در پاسخ به سوالی دیگر، با اشاره به اینکه مالیاتی که پرداخت می‌کنیم بیشتر از گیلان و همدان و نزدیک قزوین است، گفت: اما مسئله مالیات را فدرال نگاه نمی‌کنند چون صنایع ما بیشتر است انتظار این است که به کشور بیشتر کمک کنیم.

وی در پاسخ به سوالی دیگر بیان کرد: مصوب شده تا شهرک صنایع تبدیلی در خدابنده و سلطانیه ایجاد شود و محصولات کشاورزی کشاورزان ارزش افزوده بیشتری پیدا کنند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست