• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۴-۲۷
  • شناسه خبر: 18240

عشایر استان ۳۴۱ تن در سال گوشت قرمز تولید می کنند

پیام ملّت-رئیس اداره امور عشایر استان زنجان از تولید بیش از ۳۰۰ تن گوشت قرمز و ۱۸ هزار کیلوگرم پشم در سال توسط عشایر استان زنجان خبر داد.

زنگنه در گفت و گو با خبرنگار«پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: تعداد ۳۸ هزار راس دام سبک و یک هزار و ۳۰۰ راس دام سنگین در اختیار عشایر استان زنجان قرار دارد همچنین ۱۵ هزار ۶۰۰ هکتار از مراتع استان نیز در اختیار آنها است.

وی میزان شیر تولیدی به دست عشایر استان زنجان را معادل یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم اعلام کرد و گفت: مهمترین لبنیاتی که توسط عشایر استان تولید می شود شامل شیر، سرشیر، کره، ماست، پنیر و کشک است.

رییس اداره امور عشایر استان زنجان محل استقرار عشایر استان را شهرستان زنجان و ماهنشان خواند و عنوان کرد: موقعیت اطراقگاهی ییلاقی عشایر ما ییلاقات شهرستان های ماهنشان و آذربایجان شرقی است و تعداد ۷۰۰ خانوار و ۲ هزار و ۸۰۰ نظر جمعیت عشایر استان است.

زنگنه در خصوص اولویت های اداره امور عشایر در سال جاری تاکید کرد: اجرای طرح زنجیره تولید گوشت قرمز در مناطق عشایری استان، اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در اشتغال پایدار، بررسی و دسترسی به شاخص های آموزشی، بهداشتی، رفاهی، خدمات عمرانی و زیربنایی از جمله اولویت‌های فوق است.

وی ادامه داد: از دیگر اولویت‌های اداره امور عشایر استان در سال‌جاری می‌توان به تعمیر و تجهیز ساختمان اداری استان، تلاش در جهت تکمیل چارت سازمانی و انجام برنامه ریزی برای زنده نمودن آداب و رسوم زندگی عشایری جهت توسعه بوم گردی و گردشگری اشاره کرد./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست