• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۸-۰۶
  • شناسه خبر: 24577

۴۶ میلیارد ریال کمک بلاعوض به مسکن روستاییان پرداخت شده است

۴۶ میلیارد ریال کمک بلاعوض برای تکمیل واحدهای مسکونی نیمه‌تمام روستایی پرداخت شده است.

به گزارش «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: ۴۶ میلیارد ریال کمک بلاعوض برای تکمیل واحدهای مسکونی نیمه‌تمام روستایی پرداخت شده است.

رضا خواجه‌ای با اشاره به میزان کمک‌های بلاعوض برای تکمیل واحدهای مسکونی نیمه‌تمام روستایی در سال‌جاری، اظهار کرد: تعداد ۶۲۶ فقره تسهیلات به مبلغ ۴۶۱۸۰ میلیون ریال در سال‌جاری برای تکمیل واحدهای مسکونی نیمه‌تمام روستایی استان پرداخت شده است.

ارائه تسهیلات بلاعوض برای ساخت مسکن روستایی در کشور - خبرگزاری بازار

وی با بیان اینکه مبلغ کمک بلاعوض بنیاد مسکن به متقاضیان (ایتام) نیز ۱۴۲۹۰ میلیون ریال بوده است، افزود: از تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در سال‌جاری تعداد ۲۷۲۴ فقره واحد مسکونی درحال ساخت و ساز است و باید توجه داشت که تسهیلات ارائه‌ شده در این طرح ۱۰۰ میلیون تومان است.

این مسئول ادامه داد: جایگاه روستا و روستاییان در همه عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی موجب شده که بهسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی از اولویت‌های اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به شمار آید؛ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ترویج مقاوم‌سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستایی در پیشگیری از حوادث نقش مهمی دارد و با ارائه خدمات فنی، پشتیبانی و اعطای تسهیلات بانکی و وجوه بلاعوض به موضوع بازسازی، نوسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی تاکید جدی دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان تصریح کرد: در حال حاضر هیچ محدودیتی در زمینه پرداخت تسهیلات روستایی برای نوسازی و مقاوم‌سازی در سطح استان وجود ندارد و هم‌اکنون نیز در تلاش هستیم روند پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی واحدهای روستایی استان را تا پایان امسال سرعت بخشیده تا متقاضیان به راحتی از خدمات تسهیلات بهره‌مند شوند.

خواجه‌ای با اشاره به تعامل مطلوب بانک مسکن با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در راستای پرداخت تسهیلات برای متقاضیان، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه موضوع مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در سطح شهر و روستاها اهمیت ویژه‌ای دارد، خوشبختانه تاکنون بانک‌های استان به ویژه بانک مسکن همکاری مناسبی در این زمینه با بنیاد مسکن استان داشته‌اند./ایسنا

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست