• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۳-۲۰
  • شناسه خبر: 32893

زنجان چند کارخانه دارد؟

در حال حاضر یک هزار و ۲۵۰ واحد صنعتی در استان فعال است و حدود ۱۳۷ واحد صنعتی نیز پروژه‌های صنعتی در استان هستند که ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

مجید گلشنی مدیر کل سازمان صنعت،معدن و تجارت استان زنجان در گفت وگو با خبرنگار« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: در حال بررسی تعداد واحدهای فعال و غیر واحد استان با یک گروه بازرگانی با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی و سازمان صمت هستیم و امیدواریم در بازه  یک‌ماهه  این آمار کاملاً احصاء شود.

گلشنی گفت:در حال حاضر یک هزار و ۲۵۰ واحد صنعتی در استان فعال است  و حدود ۱۳۷ واحد صنعتی نیز  پروژه‌های صنعتی در استان هستند که ۶۰ درصد پیشرفت دارند.

وی افزود: تمرکز و اولویت اول ما روی حلقه‌های مفقوده صنعت استان به‌ویژه در ۵ زنجیره مهم صنعت است  و دوم در محصولات مادر و محصولاتی که انرژی و آب خیلی کمتری احتیاج دارد به‌ویژه ماشین‌سازی و امثال آن است .

گلشنی گفت: بخش عمده‌ای از واحدهای صنعتی استان نه به لحاظ تعدد بلکه به لحاظ حجم سرمایه‌گذاری بیشتر فلزات پایه است،  مثل صنایع معدنی در حوزه آهن و روی و سرب و اخیراً هم مس که حجم بزرگی از بخش سرمایه‌گذاری ما در حوزه صنایع معدنی در این حوزه است و یک بخش عمده‌ای هم در حوزه سیم و کابل فعال است که سرمایه‌گذاری بزرگی هم  در این حوزه داریم  و بخش دیگر هم در صنعت نساجی است .

مجید گلشنی افزود: در این دو سه سال اخیر صنایع شوینده و کاغذسازی هم‌حجم بالایی  از سرمایه‌گذاری را در استان به خودش اختصاص داده است  که این موارد  اولویت‌های حجم سرمایه‌گذاری ما است .

مجید گلشنی در خصوص ظرفیت توسعه صنایع استان نیز گفت:  در صنایع روی ظرفیت نصب‌شده خالی داریم و به‌هیچ‌عنوان  دوست نداریم هدایت سرمایه‌گذاری‌ها به این سمت‌وسو باشد و در مس هم سرمایه‌گذاری‌های خالی در حوزه کنسانتره داریم که دوست داریم این  اتفاق بی افتد.

وی افزود: در حوزه سرب ظرفیت خالی نصب‌شده داریم و ظرفیت خالی برای سرمایه‌گذاری جدید نداریم . در فولاد هم تقریباً اشباع هستیم  و در آهن اسفنجی کمبودهایی داریم .

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در حوزه‌هایی که خیلی دنبالش هستیم ساخت ماشین‌آلات سنگین و لوازم حفاری  است و در حوزه دانش‌بنیان هم برنامه‌های زیادی داریم که پیگیر اجرایی شدن آن هستیم .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست