• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۵-۲۵
  • شناسه خبر: 34279

سند توسعه شهرستان‌های زنجان تهیه شده و آماده چاپ است/ ارزیابی دستگاه های اجرایی استان از روزهای آینده

سند توسعه شهرستانهای استان زنجان تهیه شده و آماده چاپ است. اولین استانی هستیم که سند توسعه شهرستانهای آن آماده شده است.

به گزارش«پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» احمد خداوردی، رئیس سازمان در نشست خبری اظهار کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی وظیفه هماهنگی و راهبری نظام برنامه‌ریزی استان در چارچوب نظام برنامه‌ریزی کشور، تهیه و تدوین طرح آمایش سرزمینی استان در چارچوب ضوابط ملی و متناسب با ظرفیت‌ها و امکانات جغرافیایی را بر عهده دارد.
خداوردی گفت: تهیه و تدوین اسناد توسعه‌ای از دیگر وظایف این سازمان است و در همین راستاسند توسعه شهرستان‌های استان نیز در ۲۴ جلد آماده چاپ است و اولین استانی هستیم که اسناد توسعه شهرستانها در آن آماده شده است. علاوه بر این ۱۶ عنوان سند تدوین و بر اساس آن برنامه رشد ۱۴۰۲ ارائه می‌شود.
وی افزود: وظیفه تایید صلاحیت پیمان‌کاران و مشاوران و نظارت یک نظام مهم به نام نظام فنی و اجرایی برعهده سازمان مدیریت استان است و تهیه نقشه و اطلاعات مکانی، ارائه دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها، نظارت بر امور اداری و استخدامی نیز از دیگر تکالیف این سازمان است.

خداوردی با بیان اینکه وظیفه اصلی ما در دولت هماهنگی برنامه‌ریزی و اقدامات دستگاه‌ها است، گفت: از چند روز ارزیابی دستگاه‌های اجرایی آغاز خواهد شد که برگزیدگان نیز در قالب جشنواره شهید رجایی معرفی میشوند.
خداوردی با اشاره به اینکه در بخش تقویت زیرساخت‌های‌ داده‌های مکانی در استان اقدامات متعددی صورت گرفت و به عنوان اولین استان توانستیم این داده‌ها را پیاده کنیم گفت: این کار علاوه بر شفاف‌سازی اطلاعات به جمع‌آوری سایر اطلاعات و برنامه‌ریزی بر مبنای آمارهاکمک می‌کند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان در مورد تعیین تکلیف پروژه‌های راکد نیز گفت: اگر میانگین پروژه‌های نیمه‌تمام را ۱۲ سال در نظر بگیریم زنجان جزو استان‌هایی است که کمترین پروژه‌ ۱۲ سال به بالا را دارد.
وی با اشاره به دریافت اعتبار برای۱۶ پروژه گفت: ۹ پروژه امسال به اتمام می‌رسد که یکی از آن‌ها ساختمان ثبت‌احوال است که ۲۴ میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده و سال بعد بهره‌برداری می‌شود.
خداوردی افزود: دو پروژه دیگر شامل هنرستان هنرهای تجسمی و سینما نیز احیا شدند که با اعتبار سال ۱۴۰۳ این دو پروژه نیز به اتمام میرسد.
وی در مورد مشکلات پروژه ورزشگاه ۱۵ هزار نفری نیز گفت: این ورزشگاه مشکلات فنی دارد اما به عنوان یک پروژه های استان است که باید آن را به اتمام برسانیم، همچنین پیگیر فعال شدن تنها پیست استاندارد دوچرخه‌سواری کشور در کنار این پروژه نیز هستیم.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست