• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۷-۰۳
  • شناسه خبر: 34762

تخصیص یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای تثبیت حدود چمن گنبد سلطانیه/حفر چاه‌های غیرمجاز موجب کاهش سطح آب‌های زیرزمینی چمن تاریخی سلطانیه شده است

فرماندار شهرستان سلطانیه از تخصیص مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار از سوی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور برای تثبیت حدود چمن تاریخی سلطانیه خبرداد.

به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» محمدرضا براتی فرماندار شهرستان سلطانیه از تخصیص مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار از سوی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور برای تثبیت حدود چمن تاریخی سلطانیه خبرداد که نقش مهمی در کاهش مشکلات موجود در این حوزه ایفا می‌کند.

براتی گفت: یکی از مشکلات اساسی چمن سلطانیه، تجاوز و ورود مردم به حریم آن بود که در این راستا مقرر شد با اختصاص اعتبار مورد نیاز از سوی سازمان منابع طبیعی کشور نسبت به رفع مشکل اقدام شود.

وی افزود: تمهیدات و راهکارهای کوتاه مدت، میان‌مدت و بلندمدت در زمینه حفظ چمن سلطانیه اندیشیده شده است.

براتی با بیان اینکه چمن طبیعی سلطانیه، هویت تاریخی این شهرستان و استان محسوب می شود و حفظ آن اهمیت زیادی دارد گفت: طی سال گذشته و امسال در مجموع ۶۰۰ میلیون تومان از اعتبارات شهرستان برای مطالعات آن در نظر گرفته شد.

وی افزود: با اقدامات انجام گرفته در سال گذشته یک هزار و ۲۹۵ هکتار از چمن طبیعی سلطانیه با ممانعت از ورود حیوانات و جلوگیری از چرای بیش از حد دام با اقدام به موقع اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سلطانیه قرق شده است و امسال نیز همین روند تداوم دارد.

فرماندار شهرستان سلطانیه با اشاره به اینکه حفر چاه‌های غیرمجاز موجب کاهش چشمگیر سطح آب‌های زیرزمینی چمن تاریخی سلطانیه گشته گفت: در این خصوص تدابیری اندیشیده شده است و مقرر شده آب منطقه ای برخورد لازم و کنترل برداشت ها را بعمل آورد.

براتی افزود: با اجرای طرح‌های آبخوانداری و آبخیزداری و تسهیل آبرسانی از محل روان آبهای فصلی و احیای مسیل های منتهی به چمن اقدامات لازم برای احیای چمن به‌ کار گرفته شده است.

فرماندار سلطانیه با بیان اینکه امسال با عنایت به فعالیت های انجام گرفته و عنایات الهی کوچکترین غباری با وزش باد از چمن بلند نشد گفت: حفظ چمن تاریخی سلطانیه باید به یکی از مسائل مهم و دغدغه‌های کشوری تبدیل شود زیرا بخشی از تاریخ ایران است و برای حفظ وضعیت موجود باید چمن با استفاده از اقدامات مکانیکی مناسب حفظ شود.

خبرنگار-پریسانجفی

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست