• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۷-۱۶
  • شناسه خبر: 34892

کارگاه های تخصصی در حاشیه دومین جشنواره بین المللی پانتومیم در زنجان برگزار می شود

چهار کارگاه در طول جشنواره بین المللی پانتومیم در زنجان برگزار خواهد شد و اساتید این کارگاه ها نیز مارکو جان استوانوویچ، رضا کشاورز، ساسان قجر و میرمحمد رضایی خواهند بود. یک کارگاه آموزشی نیز با حضور هنرمندان ژاپنی برگز ...

به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» جعفر گنج خانلو، قائم مقام دبیر جشنواره بین المللی پانتومیم در زنجان در جمع خبرنگاران از تشکیل کارگاههای آموزشی تخصصی پانتومیم در این جشنواره خبر داد و اظهار کرد: در جشنواره بین المللی پانتومیم رویکرد آموزشی بسیار مهم و مورد تاکید است.

گنج خانلو گفت: پنج اجرا از کشورهای ایتالیا، ژاپن، تونس، پاکستان و ترکیه و ۱۷ اجرای ملی در دومین جشنواره بین المللی پانتومیم در زنجان خواهیم داشت و گروه‌های نمایشی از استان های کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، البرز، تهران، مرکزی، یزد، خراسان رضوی و زنجان در این جشنواره حاضر خواهند شد.

وی افزود: به جز بخش‌های رقابتی، تجربه‌های پویا و بخش کارگاه؛ بخشی مربوط به حضور دو گروه از هنرمندان تهرانی است که اجرای خیابانی خواهند داشت.

گنج خانلو با بیان اینکه چهار کارگاه در طول این جشنواره برگزار خواهد شد گفت: اساتید این دوره‌های آموزشی مارکو جان استوانوویچ، رضا کشاورز، ساسان قجر و میرمحمد رضایی خواهند بود. یک ورکشاپ برای هنرمندان علاقمند به پانتومیم با حضور هنرمندان ژاپنی نیز برگزار خواهد شد و علاقمندان می‌توانند از تجربیات این هنرمندان استفاده کنند.

وی همچنین به حضور رئیس سازمان جهانی مایم در طول برگزاری این جشنواره در زنجان اشاره کرد و گفت: نشست تخصصی رئیس سازمان جهانی پانتومیم با حضور اصحاب فرهنگ و رسانه در طول جشنواره برگزار خواهد شد.

قائم مقام دبیر جشنواره دومین جشنواره بین المللی پانتومیم در زنجان افزود: همزمان با برگزاری جشنواره بین‌المللی پانتومیم، اداره ‌کل هنرهای نمایشی با پیگیری‌های دفتر امور بین‌الملل این اداره‌کل با دریافت ۲ کرسی برای نخستین بار عضو سازمان جهانی مایم می‌شود.

قائم مقام دبیر جشنواره دومین جشنواره بین المللی پانتومیم در زنجان ت در خصوص داوری آثار این جشنواره نیز گفت: داوری این دوره از جشنواره را آقایان میرزا متین زارع از ترکیه، رضا کشاورز و حمید عزتی از ایران برعهده دارند.

گنج خانلو با بیان اینکه در این دوره از جشنواره علاوه بر توجه به رویکرد آموزشی، علاقمندان می توانند از تمام نمایش ها استفاده کنند گفت: جلسات تحلیل و بررسی آثار نیز با حضور آقایان علی آقاجانلو، حامد شفیع خواه و مصطفی محمودی برگزار می شود.

گفتنی است؛ دومین جشنواره بین المللی پانتومیم در زنجان از ۱۷ مهرماه در فرهنگسرای امام خمینی آغاز به کار می کند.

خبرنگار-زهرارسولی

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست