• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۷-۲۰
  • شناسه خبر: 35100

دومین جشنواره بین المللی پانتومیم در زنجان به کار خود پایان داد

دومین جشنواره بین المللی پانتومیم در زنجان با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» آیین پایانی دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان، با معرفی آثار و هنرمندان برتر، برگزار شد.

ساسان قجر دبیر دومین جشنواره بین المللی پانتومیم در زنجان در آیین اختتامیه این جشنواره ضمن تشریح روند اجرای دومین جشنواره بین المللی پانتومیم در زنجان، خواستار استمرار این جشنواره با همراهی مسئولان و هنرمندان در استان زنجان شد و گفت: در ابتدای کار همزمان با نخستین دوره این جشنواره که به صورت ملی برگزار شد، با راه اندازی خانه پانتومیم در زنجان، فراخوان هایی جهت برپایی کارگاه های آموزشی برای علاقمندان در سراسر کشور صادر گردید و با استقبال برخی از شهرها مواجه شد.

قجر گفت: چندین کارگاه آموزشی در شهرهای سقز، اهر، زنجان، اردبیل و… برگزار و فراخوانی در بین شرکت کنندگان این کارگاه ها منتشر شد و آثاری از سوی آنان به دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم ارسال گردید.

وی افزود: ۴۶ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که این آثار در بخش های صحنه ای، خیابانی و کارگاه های آموزشی بود و با کیفیت ترین آثار توسط هیات داوران انتخاب شد.

قجر با اشاره به بخش اجرای صحنه ای و ارسال ۸ اثر در این بخش گفت: متاسفانه آثار در حد انتخاب نبود.

وی با بیان اینکه نوجوانان بیشترین شرکت کنندگان در این جشنواره بودند گفت: از آنجا که این آثار به دور از تکنیک بود ولی هنرمندان توانسته بودند پیام داستان را به ما منتقل کند به همین منظور بخش تجربه های پویا را ایجاد کردیم تا این نوجوانان در کارگاه های آموزشی شرکت کنند و بتوانند به صورت حرفه ای تر در سنوات آینده حاضر شوند.

ساسان قجر گفت: در بخش سرگرمی و ایجاد نشاط نیز بخش اجراهای نمایش های خیابانی در سطح شهر، مدارس و دانشگاه ها اجرا شد.همچنین مسابقه پانتومیم خانواده و مردم در حاشیه این جشنواره با همکاری کانون های مساجد استان زنجان اجرا شد و آثاری به جشنواره ارسال شد.

استوجانوویچ، مدیر سازمان جهانی پانتومیم نیز در این مراسم اظهار کرد: پانتومیم می‌تواند یک ابزار تلفیقی با ارزش و مهم باشد. این هنر یک زبان جهانی و صلح‌آمیز است و می‌تواند برای همه باشد و مردم را به هم نزدیک کند.
استوجانوویچ گفت: از همه دست‌اندرکاران و مدیران دولتی و خصوصی برگزارکننده جشنواره تقاضا دارم این رویداد بین‌الملی را هر ساله برگزار کنند. درست است که همه ما هنرمندان به مسائل اقتصادی توجه داریم ولی در واقع برای تشویق شدن و به چشم آمدن زندگی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در دید سازمان جهانی مایم، پانتومیم  یک زبان جهانی است و هنرهای اجرایی می‌توانند مردم را به هم نزدیک کنند گفت: امیدواریم سال آینده تعداد شرکت‌کننده های خارجی در این رویداد بیشتر شود.

مدیر سازمان جهانی مایم با اشاره به حضور ناشنوایان در کارگاه آموزشی او در زنجان، گفت: هنر پانتومیم می‌تواند یک ابزار تلفیقی با ارزش و مهم باشد. امیدوارم گروه ناشنوایانی که در کارگاه آموزشی پانتومیم شرکت داشتند، در آینده هنرمندانی حرفه‌ای شوند و از این طریق کسب درآمد کنند.

وی با اشاره به اینکه در آغاز آیین پایانی جشنواره، قرآن خوانده و نیایش شد گفت: قرائت قرآن و دعا بسیار  فوق‌العاده است. خوب است که برای هنر و هنرمندان دعا کنیم چراکه دعا و نیایش می‌تواند افراد را دور هم جمع کند«

مارکو استوجانوویچ، در پایان سخنانش لوح تقدیر و گواهینامه عضویت در این سازمان جهانی را به ساسان قجر، دبیر جشنواره بین‌المللی پانتومیم اهدا کرد.

در پایان این مراسم نیز ضمن معرفی آثار و هنرمندان برتر، دستکش طلایی به خانواده زنده‌یاد فردوس کاویانی اهدا شد.

اسامی برگزیدگان دومین جشنواره بین‎‌المللی پانتومیم زنجان به شرح زیر اعلام شد:

طراحی نور: علی عباسی برای «سوگ فیردون در سرزمین شاه لیر»، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی این بخش را دریافت کرد.

طراحی لباس: فرحناز بهارلوئی برای «مکبث»، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی این بخش را دریافت کرد.

موسیقی: محمدرضا عرفانی برای «شاه لیر»، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی این بخش را دریافت کرد.

طراحی صحنه: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی این بخش به محمد عسگری برای نمایش «مکبث» اهدا شد.

طراحی گریم: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی این بخش به علی اکبری برای «سوگ فریدون در سرزمین لیرشاه» تقدیم شد.

ایده‎‌پردازی: امین دلپذیر برای نمایش «عروس قنات» به عنوان رتبه اول این بخش، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را دریافت کرد.

جاوید اسماعیلی برای نمایش «در جستجوی خوشبختی»، رتبه دوم این بخش، لوح تقدیر و جایزه نقدی را دریافت کرد.

کارگردانی: آزاده سرابی برای نمایش «مکبث» به عنوان رتبه اول کارگردانی، دیپلم افتخار، تندیس جشنواره، جایزه نقدی را دریافت کرد.

جاوید اسماعیلی برای نمایش «در جستجوی خوشبختی» به عنوان رتبه دوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی دریافت کرد.

لوح تقدیر و جایزه نقدی برای رتبه سوم کارگردانی به امین دلپذیر برای نمایش «عروس قنات» رسید.

بازیگری زن: لوح تقدیر این بخش به‌طور مشترک به مهرانه جعفری برای نمایش «ما دلقک نیستیم» و هدی دهقان برای نمایش «عروس قنات» رسید.

هیچ یک از بازیگران زن در این بخش به عنوان رتبه اول شناخته نشدند.

لوح تقدیر، جایزه نقدی رتبه دوم بازیگری به طور مشترک به نیوشا نیک‌بخش، شیوا بهارلوئی و آزاده سرابی برای بازی در نقش جادوگران نمایش «مکبث» رسید.

لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه سوم بازیگری به محدثه هوشیاری برای بازی در نمایش «مکبث» اهدا شد.

بازیگری مرد: تندیس جشنواره، لوح ویژه هیئت داوران و جایز نقدی رتبه اول این بخش به جاوید اسماعیلی برای نمایش «در جستجوی خوشبختی» اهدا شد.

لوح تقدیر و جایز نقدی رتبه دوم این بخش به حسن بابازاده برای نمایش «در جستجوی خوشبختی» اهدا شد.

لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه سوم این بخش به کیوان آذرخش برای نمایش «شمشیر» اهدا شد.

جایزه ویژه هیئت داوران هم به حمید قزلباش برای نمایش‌های «ریشه» و «رهده دوبال» به دلیل ارتباط قوی با تماشاگران، ساختار دینامیکی و مفرح بودن تقدیم شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست