• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۹-۰۹
  • شناسه خبر: 35769

فراخوان ثبت ملی خانه های تاریخی استان زنجان

اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در نظر دارد با توجه به اهمیت حفظ و صیانت از میراث کهن استان اقدام به ثبت خانه های تاریخی کند.

به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در نظر دارد با توجه به اهمیت حفظ و صیانت از میراث کهن استان اقدام به ثبت خانه های تاریخی کند.

خانه های تاریخی ثبت ملی طبق دستورالعمل ثبت آثار تاریخی وزارتخانه مشمول موارد ذیل خواهند گردید: ضمنا” مالكين و متصرفين قانوني آثاري كه در فهرست آثار ملي به ثبت مي رسد، ضمن حفظ حقوق مالكانه مطابق ماده واحده مصوبه ۲۸ بهمن ۱۳۷۱ مجلس شوراي اسلامي كه در تاريخ دوم اسفند ماه ۱۳۷۱ به تائيد شوراي محترم نگهبان رسيده است، از حمايت هاي قانوني ذيل برخوردار مي شوند: الف) بنا و اماكن ثبت شده از پرداخت ماليات متعلق به درآمدهاي حاصل از آنها معاف مي شوند. ب) بناهــا و اماكني كه درفهرست آثار ملي ثبت مي شوند، از پرداخت هرگونه عوارض شهرداري معاف هستند. ج) در صورت ثبــت اماكن در فهرست آثار ملي، اين وزارت/ اداره كل علاوه بر مساعدت فني و كارشناسي در حفاظت و تعميرات آنها، بخشي از هزينه هاي مربوطه را پرداخت خواهد کرد.

د) هزینه­ های انشعاب و مصرف آب، برق و گاز و جمع­آوری و دفع فاضلاب آثار ثبت­شده در فهرست ملی و فهارس ذیربط، بر مبنای تعرفه مصارف کاربری­های فرهنگی به استناد مواد (۱)، (۲) و (۳) قانون هدفمندکردن یارانه­ها محاسبه می­گردد.

ذ) ثبت اثر در فهرست آثار ملي و فهارس ذیربط، هيچگونه خللي در مالكيت يا تصرف آن وارد نمي­نمايد.

لازم به ذکر است که خانه ها پس از بازدید و نظر کارشناسی در صورت داشتن شرایط لازم، ثبت و شناسنامه دار خواهند شد لذا از کلیه همشهریان محترم استان درخواست می شود جهت ثبت نام به دبیر خانه این اداره کل در معاونت میراث فرهنگی واقع در سبزه میدان عمارت تاریخی دارایی طبقه دوم دفتر ثبت آثار تاریخی مراجعه نمایند.

خبرنگار-سمیه مصطفوی

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست