• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۲-۱۵
  • شناسه خبر: 14947

۵۶ روستای بخش زنجانرود دارای دهیاری است

پیام ملّت- بخشدار زنجانرود گفت: اعتبارات دریافتی و درآمدهای دهیاری‌ها با نظارت جدی و دقیق صرف توسعه و عمران روستاها می شود که در نهایت رونق و آبادانی روستا ها را در پی دارد.

حسین ولی بیگلویی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» با اشاره به نقش توسعه روستایی در توسعه ملی و اهمیت روستاها به ‌عنوان کانون‌های اصلی تولید اظهار داشت: حمایت گسترده دولت از فعالیت دهیاری‌ها در روستاها تاثیر ویژه‌ای بر توسعه پایدار روستاها بر جای گذاشته است.

وی با اشاره به پراکندگی روستاها، تشابه مسائل و مشکلات در حوزه‌های همگن و لزوم استفاده از تجربیات مدیریت‌های محلی، افزود: ایجاد ارتباط مستمر و موثر بین دهیاری‌ها نقش مهمی در هدایت، راهبری و رفع مسائل موجود آنها خواهد داشت.

وی با تاکید بر لزوم ارائه خدمات مختلف در همه روستاها گفت: اعتبارات دریافتی و درآمدهای دهیاری‌ها با نظارت جدی و دقیق صرف توسعه و عمران روستاها می شود که در نهایت رونق و آبادانی روستاها را در پی دارد.

این مسئول با اشاره به این که ۵۶ روستای بخش زنجانرود دارای دهیاری است خاطر نشان کرد: از ابتدای سال ۹۲ با شروع کار دولت تدبیر و امید فعالیت های گسترده ای برای رونق بخشیدن به روستاها و افزایش امکانات موجود در آن ها انجام شده است.

وی افزود: از جمله اقدامات صورت گرفته در سطح روستاهای این بخش، جدول کاری در حدود ۶۰ کیلومتر، زیر سازی در ۱۰۰ هزار متر مربع، آسفالت ریزی معابر به میزان ۷۰ هزار متر مربع، سنگ فرش ۲۲ هزار متر مربع و دیوار ساحلی به میزان ۱۸ هزار متر مکعب انجام گرفته است.

به گفته بخشدار زنجانرود: با توجه به این که برخی از مسیرهایی روستایی نیازمند بازگشایی بوده و هستند، اعتبارات چشمگیری از محل دهیاری به این امر اختصاص یافته است، از سویی دیگر جهت بهبود وضعیت استفاده از آب شرب در روستا ها قریب به ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبارات دهیاری های این بخش برای آب شرب روستاها اختصاص داده شده است.

ولی بیگلوئی، با اشاره به این که از ابتدای سال ۹۲، دو دستگاه ماشین آتش نشانی به مجموعه آتش نشانی بخش زنجانرود اضافه شده است اظهار داشت: یکی از ملزوماتی که نیازمند جذب اعتبارات لازم برای دهیاری ها است، خرید ماشین آتش نشانی است که این امر طی سال گذشته در این بخش انجام گرفت.

این مسئول با بیان این که در حال حاضر تعداد دهیاری های دارای ماشین آتش نشانی بخش زنجانرود به ۵ مورد افزایش یافته است عنوان کرد: در سال گذشته جهت مجهز شدن دهیاری ها به کپسول آتش نشانی نیز از محل اعتبار دهیاری کپسول چرخ دار آتش نشانی خریداری و در اختیار دهیاری ها قرار داده شده است.

وی با بیان این که ماشین های آتش نشانی بر اساس برخی اولویت ها در روستاها مستقر می شوند، گفت: قرار دادن ماشین های آتش نشانی در اختیار دهیاری ها به جمعیت روستا، دسترسی راحت تر به مسیرهای ترانزیت و آزاد راه بستگی دارد بنا به همین دلایل ماشین های آتش نشانی این بخش در روستاهای سلطان آباد، قره بوته، مشمپا، اندآباد اولیا و روستای ملک باغی (به دلیل قرار گیری در انتهای حوزه با داشتن تعداد روستاهای اغماری بالا) و شهر نیک پی مستقر شده اند.

بخشدار زنجانرود با بیان این که در جهت مدیریت بحران در روستاها نیز تدابیر لازم تا حد امکان اندیشیده شده است بیان کرد: در روستاهایی که دارای دهیاری هستند کپسول آتش نشانی چرخدار خریده شده که کارایی موثری داشته و در مهار چندین مورد آتش سوزی نیز اثر گذار بوده است.

وی ادامه داد: در تمام این روستاها علاوه بر وجود نیروی کارآمد آتش نشان، با مجوز اخذ شده، امریه نیز جذب می شود که دوره های لازم آتش نشانی را گذرانیده است تا در مواقع مورد نیاز کمک رسان بوده و در مدیریت حادثه ایجاد شده مثمر واقع شود.

این مسئول با اشاره به این که یکی از مسائلی که در مدیریت بحران این بخش مورد توجه است، سیل و کاهش مخاطرات این پدیده طبیعی است عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که از اعتبارات دهیاری برای آن استفاده شده است، احداث سیل بند در رودخانه قزل اوزن بوده است و تمام تلاش ها بر این بوده است که کل اعتبارات دهیاری ها در روستاها استفاده شود تا مشکلات و مسائلی که روستا و روستائیان را تهدید می کند را کم کند.

بخشدار زنجان در پایان با تاکید بر لزوم مشارکت اعضای شورا، دهیار و روستاییان در عمران هر چه بیشتر روستاها گفت: برای داشتن روستایی آباد همه باید وارد میدان شوند، زیرا دولت به تنهایی قادر به اجرای طرح های اقتصادی و عمرانی در روستاها نخواهد بود و عظمی همگانی را می طلبد./ ب

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست