• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۴-۱۶
  • شناسه خبر: 17971

۴شهرستان زنجان در وضعیت قرمز/بیش از ۳۰۰ نفر از کادر درمانی زنجان به کرونا مبتلا شده‌اند

پیام ملّت- استاندارزنجان گفت: بخاطر به حداقل رسیدن رعایت پروتکلهای بهداشتی به ناچار در چند شهر استان محدودیت اعمال می شود.

به گزارش« پایگاه خبری -تحلیلی پیام ملّت» فتح الله حقیقی در جلسه ستاد مقابله با کرونا ویروس استان گفت: به دلیل اینکه روند ابتلا به کرونا ویروس در استان روند افزایشی به خود گرفته است،امروز چاره ای جز اعمال محدودیت در برخی شهرهای استان نداریم.

وی با بیان اینکه از امروز زدن ماسک در اماکن و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی الزامی است تاکید کرد: ۴ شهر استان در وضعیت قرمز قرار گرفته است و از امروز بمدت یک هفته در این شهرها محدودیت اعمال می شود.

به گفته رئیس ستاد مقابله با کرونای استان همه اماکن ورزشی،مساجد و مصلاها،آرایشگاههای زنانه، قهوه خانه ها از امروز در این چهار شهرستان که شامل زنجان، ماهنشان،خدابنده و طارم است تعطیل و برگزاری مراسم عروسی و ترحیم نیز ممنوع میباشد.

حقیقی افزود: اگر بعد از یک هفته اوضاع بهبود نیابد محدودیتها قابل تمدید است و اگر کسی دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نکند بعنوان متخلف به مراجع قضایی معرفی می شود.

استاندار زنجان گفت: ما نهایت تلاش را برای تامین اقلام بهداشتی و امکانات بیمارستانی انجام دادیم و امروز اعلام می کنیم حضور در مراسم عروسی و ترحیم و استفاده نکردن از ماسک در مکانهای عمومی از علل مهم افزایش تعداد مبتلایان به کرونا ویروس در استان است.

استاندار زنجان تاکید کرد :اگر مردم به پروتکلها عمل نکنند همچنان آمارها افزایش خواهد یافت و در عین حال تصریح کرد بیمارستانها هم ظرفیت پذیرش بیماران اضافی را نخواهند داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان نیز در این جلسه اظهار کرد: طی ۱۰ روز گذشته شاهد افزایش تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها و از نیمه خرداد در استان شاهد افزایش تدریجی با شیب تند مراجعه بیماران سرپایی به مراکز ۱۶ ساعته در استان بودیم.

پرویز قزلباش افزود: استان زنجان دارای یک هزار و ۹۹۷ تخت بیمارستانی است که در شرایط عادی قسمت عمده آن مشغول سرویس‌دهی برای سایر بیماران بود.

وی با اشاره به اینکه با افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونای بستری در بیمارستان‌های استان، ارائه خدمات به سایر بیماران را دچار مشکل کرده است، تصریح کرد: خدمات به سایر بیماران با کیفیت پایین و با تاخیر ارائه خواهد شد، به این معنی که ما می‌توانیم بیماری کرونا را کنترل کنیم ولی از سوی دیگر دچار خسارت خواهیم شد.

قزلباش با بیان اینکه امروز سن ابتلا به بیماری کرونا به ۲۵ تا ۴۰ سال رسیده است، از مردم درخواست کرد پروتکل‌های بهداشتی، فاصله اجتماعی، نکات بهداشتی و آداب تنفسی را رعایت کرده و از حضور در مکان‌های پرتجمع خودداری کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان گفت: در نیمه خردادماه، ۲۷۰ تخت‌ بیمارستان‌های استان اشغال بود ولی در حال حاضر حدود ۶۰۰ تخت بیمارستانی اشغال شده است.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در کادر درمان استان زنجان افزود: امروز بیش از ۳۰۰ نفر از کادر درمانی استان به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و تنها ۱۵۰ نفر به محل کار خود بازگشته‌اند؛ به همین خاطر دستگاه‌های اجرایی استان باید برای دانشگاه علوم پزشکی استان نیرو بفرستند.

قزلباش تصریح کرد: شهرستان‌های ماهنشان، خرمدره، زنجان و ابهر در وضعیت قرمز قرار دارند و باقی شهرستان‌ها نیز نارنجی و در وضعیت هشدار هستند واستان زنجان هیچ شهرستان سفیدی ندارد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست