• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۶-۰۷
  • شناسه خبر: 23648

رانندگان حمل بار و مسافر بین شهری، می‌توانند عضو صندوق بیمه اجتماعی شوند

رانندگان بار و مسافر بین شهری فاقد بیمه، ساکن در روستاها و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر استان زنجان می‌توانند عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر شوند.

علی عباسی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت» اظهار داشت: ۱۲ مرداد ماه جاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای کشور تفاهم‌نامه‌ای در ارتباط با بیمه رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری منعقد کرد.

وی افزود: در این تفاهم‌نامه هدف توسعه و پوشش حداکثری در بیمه اجتماعی رانندگان بار و مسافر بین شهری مشمول صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان زنجان گفت: در بین دو سازمان مذکور ارتباط وب سرویسی برگزار شده تا اطلاعات رانندگان فاقد بیمه که در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر زندگی می‌کنند از سازمان راهداری اخذ و در اختیار صندوق اجتماعی کشاورزان قرار گیرد و این افراد تحت پوشش این صندوق درآید.

وی عنوان کرد: یکی از بند‌های این تفاهم‌نامه نیز پوشش اجتماعی مهمانداران بخش مسافری اتوبوس است که اسامی توسط سازمان راهداری اعلام شده و این افراد در صندوق اجتماعی عضو می‌شوند. لازم به توضیح است رانندگان وانت بار نیز مشمول تفاهم‌نامه مذکور می‌شوند و می‌توانند به عضویت صندوق درآیند.

عباسی با بیان اینکه در این تفاهم نامه امتیازاتی برای رانندگان طرح مذکور در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: در سال‌های گذشته رانندگان در بدو ورود به صندوق معاینات اولیه سلامت را باید انجام می دادند اما در تفاهم‌نامه موجود اطلاعات کارت سلامت صادره از سازمان راهداری کافی بوده و نیاز به انجام معاینات جدید و تکمیل فرم سلامت جهت عضویت نیست. ب/

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست